Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Signum

yesok@tlen.pl, 17 lat temu
Silnik 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Signum 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Tylne niezalezne zawieszenie cierpi na polskich dziurach
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
211 KM/300 Nm , to raczej juz wystarcza! Przy predkosci 130 km/h obroty silnika to ok 1700-1800 o/m, 160 km/h to ok. 2500 o/m. Tak wiec w srodku cicho i komfortowo.
4,0
Skrzynia biegów
Przy tym silniku 5-cio biegowy automat sprawdza sie bardzo dobrze. Przy wiekszych predkosciach sekwencyjna zmiana biegow trwa troche za dlugo ale okazauje sie, ze wystarczy na 0,5 sek odpuscic gaz i wtedy zadany bieg wchodzi dosc szybko.
5,0
Układ jezdny
Na luku trzyma sie jak przyklejony. Lekka nadsterownosc, gwaltowna zmiana kieruku jazdy moze byc nieco stresujaca szczegolnie gdy najedziemy dodatkowo na dziure lub mulde. Seryjne ESP powinno pomoc.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylko dobrze z uwagi na slaby tyl i wysuniete przednie slupki ale to typowe w obecnych konstrukcjach.
4,0
Ergonomia
Prawie ok. Tylko troche schowane po lewej stronie deski za wiencem kierownicy przelaczniki min. swiatel przeciwmlowych, natezenia oswietlenia deski i regulacji pionowej ustawienia swiatel z lekka przeszkadzaja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z wyjatkiem malego stosunkowo bagaznika oraz nieciekawego miejsca srodkowego na tylnej kanapie, wielki pozytyw!
4,0
Wyciszenie
Niezla izolacja od odglosow pracy zawieszenia, dobra od silnika i aerodynamiki. Najwyrazniej slychac do pewnych predkosci opory toczenia i charakterystyczny szum automatu przypominajacy troche szum silnika elektrycznego w melexie ;-))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z uwagi na pojemnosc, mase, itp. wydaje sie byc dobrze. Sekwencyny wtrysk LPG pomaga nie zemdlec na stacji benzynowej, wymaga jednak starannej kalibracji, zadnych gotowcow ! System OBD bardzo wymagajacy pod tym wzgledem. 4 sondy po 2 na kazdym kolektorze lubia zapraszac do serwisu na regulacje skladu mieszanki.Nawet jesli, to nie wystepuje mozliwe sa klopoty z tzw. porannym rozruchem. Zle ustawiony LPG rozsypuje nastawy ECU i rano system objawia klopot ze skladem mieszanki stad czasem 2-3 krotny rozruch.Rzecz jasna po udanej kalibracji LPG, problem znika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze , bo auto kupione z drugiej reki na nowe to raczej bym sie nie zdecydowal.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie ;-))
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dobrze, bo nie bylo !!!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Signum 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
8,0
l/100km
14,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Signum