Przejechałem tym samochodem 30 tys km, wobec tego mogę pokusić się o jego krótką recenzję. Signum 2.0 turbo jest szybkie, szybsze niż sugerują suche papierowe dane. Auto rewelacyjnie przyspiesza i nie łapie grama zadyszki nawet przy naprawdę sporych prędkościach. Jest to wóz dający dużo staroszkolnej frajdy z jazdy. Nie ma jednak niczego za darmo. Radość z prowadzenia okupiona jest dużym apetytem na paliwo (przy cięższej nodze 14 litrów w mieście) oraz wysokimi cenami części. Signum z silnikiem 2.0 T poleciłbym jedynie miłośnikom motoryzacji, i to takim z grubszym portfelem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest perłą tego samochodu. Ma jednak swoje mroczne strony. Mój, mimo dabnia o niego i wymiany oleju co 8 tys km, skończył się przy relatywnie niewielkim przebiegu 248 tys km. Wymagał już wtedu bardzo dużych nakładów finansowych. Zakup Signum z 2.0 turbo ma sens, ale tylko jeżeli jego przebieg wynosi max 200 tys km.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia słynie z tego, że się sypie. I tak jest w istocie.
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Zawieszenie jest bardzo fajnie zestrojone.
2,0
Karoseria
Jak to u Opla - rdzewieje parę elementów. Korozja łapie głównie progi oraz tylne nadkola. Lakier jest bardzo podatny na zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja jest super. Pięknie mrozi w upalne dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca z tyłu. Z przodu też jest ok, nawet dla wyższych osób.
5,0
Wyciszenie
Samochód dobry dla miłośników ciszy.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Łatwo nie jest. Części są drogie, a bezawaryjność stoi na raczej średnim poziomie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niedziałające przyciski od podnoszenia szyb, niezamykający się centralny zamek, często przepalające się żarówki w tylnych lampach. Nie jest źle.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nadmierny pobór oleju przez silnik, pobór płynu chłodniczego, awarie wspomagania kierownicy, rozciągający się łańcuch rozrządu, awarie sondy lambda, awarie wielu czujników. Tu jest źle.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
[l/100km]