Signum 2.0 turbo kusi swoją mocą i relatywnie niską ceną zakup. Nie dajcie się jednak zwieść. Ceny części potrafią wywalić z butów. Niezłe sprzęgło kosztuje 1300-1500 zł. Niezły przedni wahacz 450-500 zł. Intercooler 550 zł. A sonda lambda, to jak wam wylosują, czasem da się ją dostać za 500 zł, a czasami liczą sobie za nią 750 zł. Wymiana rozrządu też jest bardzo bolesna dla kieszeni. Auto po przekroczeniu magicznej bariery 200000 km przebiegu zaczyna się po prostu potężnie sypać, a liczba awarii, których doświadcza wtedy właściciel przyprawia o zawrót głowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięknie oddaje swoją moc. Stara, dobra turbo benzyna.
3,0
Skrzynia biegów
Średnia, nawet bardzo. Mało precyzyjna, mało trwała, za to dobrze zestopniowana.
Klimatyzacja automatyczna świetnie daje sobie radę ze schładzaniem kabiny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Przy 160 km/h jest cicho. Wyciszenie jest naprawdę ok.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest drogo. Ceny wielu części porównywalne z cenami części do podobnych rocznikowo BMW.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wspominałem na wstępie, po przekroczeniu 200 tys km przebiegu w aucie nieustanie coś się psuje. I zwykle bez minimum 1000 zł nie ma co nawet o tego podchodzić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu również jest średnio. Klekoczący rozrząd, cieknący płyn chłodniczy, awarie czujnika skrętu kół, awarie modułu cim, wielowahacz w tylnym zwieszeniu, który na polskich drogach wytrzymuje 2 lata.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
[l/100km]