Silnik
: Ze świecą szukać tak udanej jednostki, z tym silnikiem może konkurować tylko VW 18T oraz 2.0T montowany w Renault Lagunie.
5,0
Całokształt
Samochód niemal idealny. Jedynym dla mnie minusem był zbyt mały bagażnik (samochód miał LPG, w bagażniku podróżowała dojazdówka). Z20NET jest pancernym silnikiem z mocą odpowiednią do masy. W tej cenie naprawdę super samochód, sprzedawałem go z żalem (tak tak niemiec płakał jak sprzedawał), powiększyła mi się rodzina, i bagażnik niestety nie dawał rady, a ciągła jazda z boxem na dachu mijała się z celem. Przesiadłem się na Łosia s80, ale nadal uważam, że Signum to rewelacyjny wózek w tej klasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z20NET prawie nie ma wad, a jak są, to nie są kosztowne. W ciągu 3 lat użytkowania wymieniłem 2 razy termostat. Jest problem z prawidłowym odpowietrzeniem układu, szczególnie jak ma się LPG. Termostat trzeba kupić od Saaba, z odpowietrznikiem - wtedy problemu nie ma. Rozrzad - trzeba słuchać czy na zimno nie rzęzi - trzeba wymienić przynajmniej napinacze.
Przebieg mojego samochodu 225 tys, sprzęgło oryginał działa bez zarzutu, dwumasa oryginał - nic nie stuka nie trzęsie. Godny polecenia.!!! Na standardowych gratach polifty można bezpiecznie podciągnąć do 200KM 370NM, po zmianie wtrysków 250KM 400NM, zmiana intercoolera i turbo 300+ - i daje rade!!!
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia. Często zdarza się haczenie dwójki - zwykle pomaga zmiana oleju i wlanie pojemności 2.4L a nie 3.2 jak zaleca producent.
5,0
Układ jezdny
Bezproblemowo. Zrobilem tym samochodem ponad 70tys nic się nie psuło.
5,0
Karoseria
Brak rdzy. Trochę miękki lakier, jak to w samochodach z drugiej połowy 2000 lat - niestety na automatycznych myjniach można sobie dorobić niechcianych znaków na lakierze....
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Czujniki cofania pomagają w manewrowaniu. Nic dodac nic ująć.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jak to w oplu. Wyglad nie najnowszy, ale solidnie i bezproblemowo. Porównywałem wnętrze z Laguną 3 , dwa lata młodszą - TRAGEDIA, tam plastiki porysowane, i skrzypiące, w oplu nic z tych rzeczy, szaro ale solidnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszytko działa tak jak powinno. Niektórzy mają problem z parowaniem przedniej szyby - trzeba raz do roku przeczyścić odpływy na podszybiu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj to jest klasa sama dla siebie. Przód w sumie tak samo jak Vectra, natomiast z tyłu, to jest klasa sama dla siebie - miejsca jest jak w superbie - jedyny minus, 5 pasażer nie ma pełnowymiarowego fotela, tylko ławeczkę.
5,0
Wyciszenie
W porządku. Lecisz 170 autostradą i rozmawiasz normalnym głosem. Porównując do S80 jest troszkę głośniej, ale bez przsady!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie ok 12L LPG jeżdżąc po Krakowie w 95% miasto - jak dla mnie wynik rewelacyjny.
W trasie, np. nad morze gdzie nie jedzie się po dziadkowemu, spalanie ok 9-10L LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość cena, w przypadku z20net jest bardzo dobry, lecz wiem, że w przypadku innych silników, gdzie cena samochodu jest znacznie niższa będzie jeszcze lepiej - ale do tego silnika dopłacic WARTO.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Termostat zmieniany 2 razy. Spalona żarówka podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Spalone podświetlenie zapalniczki. TYLE w 10 letnim samochodzie, uzywanym przez 3 lata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
[l/100km]