Ogólnie po roku jazdy i ponad 20tys kilometrów jestem bardzo zadowolony. Boli trochę spalanie przy obecnych cenach paliwa, ale coś za coś. Bardzo wygodne auto, z zastrzeżeniem, że podróżujemy w 4 osoby i bez wielkich bagaży.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny silnik do tego samochodu, silny, dynamiczny a przy tym do przeżycia na stacji w porównaniu np. do V6. Nie jest to ekonomiczna jednostka, ale chyba nikt nie spodziewa się spalania 6L przy dwulitrowym turbo ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, 6 biegowa skrzynia manualna, szósty bieg idealny na trasy. Niestety u mnie coś zaczyna lekko stukać w skrzyni, więc obawiam się, że będą wydatki...
3,0
Układ jezdny
Największa wada tego auta. Mam wersję Sport z utwardzonym zawieszeniem, które nie nadaje się na polskie drogi. Twardo, mało wygodnie, lecą wahacze z tyłu (banany), łożyska kolumn z przodu itd. Na oponach 225/45 nie dało się jeździć, na 215/50 jest ciut lepiej.
Do tego zawieszenie sportowe wcale nie jest sportowe w dobrym tego słowa znaczeniu. Auto przez dużą moc i lekki tył bardzo łatwo traci przyczepność, ogromna nadsterowność.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobrze, do tyłu średnio, parktronic z przodu i tyłu bardzo pomaga, bez tego trudno byłoby wycofać na ciasnym parkingu.
4,0
Ergonomia
Dobrze ale bez szaleństw, jak to u Opla. Wszystko jest na swoim miejscu i każdy przyzwyczai się po 10 minutach, ale wnętrze trochę smutne i mało atrakcyjne, to tego brzydkie pomarańczowe podświetlenie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja, dodatkowo nie wpływająca zbytnio na zużycie paliwa. W zimie w miarę szybko się ogrzewa, ogólnie bez zarzutu. Przydatny nawiew na tył w środkowym tunelu. Gdyby jeszcze pokrętło klimatronika nie \"świrowało\" byłoby idealnie ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To z kolei największa zaleta tego auta. Szukałem samochodu, w którym mi będzie wygodnie (190cm wzrostu) a dzieci z tyłu nie będą miały ciasno. Signum jest w tym względzie idealne, z przodu typowa wygoda klasy średniej, z tyłu ogromna ilość miejsca, choć tylko dla 2 pasażerów. W tej klasie tylko Skoda Superb oferuje więcej miejsca. Niestety wszystko kosztem malutkiego bagażnika (tylko 5L większy niż w Astrze). Za to po złożeniu tylnych siedzeń dostajemy idealnie płaską przestrzeń bagażową o długości ponad 180cm.
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone auto, do prędkości 170-180 hałas nie przeszkadza, później... no przecież nie wolno szybciej jeździć ;) Ważną sprawą jest dobór opon, bo przy szerokości 215-225 mają ogromny wpływ na głośność. W lecie założyłem Pirelli P7 i był to idealny wybór w kwestii hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0T nie jest ekonomicznym silnikiem i chyba każdy kupujący zdaje sobie z tego sprawę. Miasto to standardowo 11,5-12L, w trasie bez boxa na dachu i z lekka nogą można zejść w okolice 9-9,5L. Mniej niż 9,3 nigdy mi się nie udało.
Ze względu na bardzo mały bagażnik (plus zapas dojazdówka) moim zdaniem nie nadaje się do gazowania.
Poza kosztami paliwa auto niedrogie w utrzymaniu (jak każdy Opel), drogi podwójny tłumik w wersji Sport (brak zamienników), drogie wahacze do tyłu.
Rozrząd na łańcuchu więc odpadają wymiany.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie to bardzo dobry wybór, szczególnie jeśli ktoś planuje podróże w 2/4 osoby. Największe minusy to zawieszenie, mały bagażnik i spore spalanie. Ale radość z jazdy rekompensuje wydatki na stacji benzynowej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co (ponad rok jazdy i 25 tys. km) z drobiazgów padł tylko ogranicznik drzwi kierowcy (~100zł). Reszta to rzeczy eksploatacyjne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniane wahacze z tyłu i łożyska kolumn z przodu. Nie ominie mnie tłumik (mocno zgniły) i niestety obawiam się, że skrzynia biegów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
[l/100km]