Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Signum

vonski aka borubar, 12 lat temu
Silnik 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Signum 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i moc silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : tylne wahacze (banany)
Przeniesienie napędu : łożyska kolumn McPhersona
Karoseria : matowiejące klosze przednich reflektorów
5,0
Całokształt
Ogólnie po roku jazdy i ponad 20tys kilometrów jestem bardzo zadowolony. Boli trochę spalanie przy obecnych cenach paliwa, ale coś za coś. Bardzo wygodne auto, z zastrzeżeniem, że podróżujemy w 4 osoby i bez wielkich bagaży.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny silnik do tego samochodu, silny, dynamiczny a przy tym do przeżycia na stacji w porównaniu np. do V6. Nie jest to ekonomiczna jednostka, ale chyba nikt nie spodziewa się spalania 6L przy dwulitrowym turbo ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, 6 biegowa skrzynia manualna, szósty bieg idealny na trasy. Niestety u mnie coś zaczyna lekko stukać w skrzyni, więc obawiam się, że będą wydatki...
3,0
Układ jezdny
Największa wada tego auta. Mam wersję Sport z utwardzonym zawieszeniem, które nie nadaje się na polskie drogi. Twardo, mało wygodnie, lecą wahacze z tyłu (banany), łożyska kolumn z przodu itd. Na oponach 225/45 nie dało się jeździć, na 215/50 jest ciut lepiej. Do tego zawieszenie sportowe wcale nie jest sportowe w dobrym tego słowa znaczeniu. Auto przez dużą moc i lekki tył bardzo łatwo traci przyczepność, ogromna nadsterowność.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobrze, do tyłu średnio, parktronic z przodu i tyłu bardzo pomaga, bez tego trudno byłoby wycofać na ciasnym parkingu.
4,0
Ergonomia
Dobrze ale bez szaleństw, jak to u Opla. Wszystko jest na swoim miejscu i każdy przyzwyczai się po 10 minutach, ale wnętrze trochę smutne i mało atrakcyjne, to tego brzydkie pomarańczowe podświetlenie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja, dodatkowo nie wpływająca zbytnio na zużycie paliwa. W zimie w miarę szybko się ogrzewa, ogólnie bez zarzutu. Przydatny nawiew na tył w środkowym tunelu. Gdyby jeszcze pokrętło klimatronika nie \"świrowało\" byłoby idealnie ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To z kolei największa zaleta tego auta. Szukałem samochodu, w którym mi będzie wygodnie (190cm wzrostu) a dzieci z tyłu nie będą miały ciasno. Signum jest w tym względzie idealne, z przodu typowa wygoda klasy średniej, z tyłu ogromna ilość miejsca, choć tylko dla 2 pasażerów. W tej klasie tylko Skoda Superb oferuje więcej miejsca. Niestety wszystko kosztem malutkiego bagażnika (tylko 5L większy niż w Astrze). Za to po złożeniu tylnych siedzeń dostajemy idealnie płaską przestrzeń bagażową o długości ponad 180cm.
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone auto, do prędkości 170-180 hałas nie przeszkadza, później... no przecież nie wolno szybciej jeździć ;) Ważną sprawą jest dobór opon, bo przy szerokości 215-225 mają ogromny wpływ na głośność. W lecie założyłem Pirelli P7 i był to idealny wybór w kwestii hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0T nie jest ekonomicznym silnikiem i chyba każdy kupujący zdaje sobie z tego sprawę. Miasto to standardowo 11,5-12L, w trasie bez boxa na dachu i z lekka nogą można zejść w okolice 9-9,5L. Mniej niż 9,3 nigdy mi się nie udało. Ze względu na bardzo mały bagażnik (plus zapas dojazdówka) moim zdaniem nie nadaje się do gazowania. Poza kosztami paliwa auto niedrogie w utrzymaniu (jak każdy Opel), drogi podwójny tłumik w wersji Sport (brak zamienników), drogie wahacze do tyłu. Rozrząd na łańcuchu więc odpadają wymiany.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie to bardzo dobry wybór, szczególnie jeśli ktoś planuje podróże w 2/4 osoby. Największe minusy to zawieszenie, mały bagażnik i spore spalanie. Ale radość z jazdy rekompensuje wydatki na stacji benzynowej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co (ponad rok jazdy i 25 tys. km) z drobiazgów padł tylko ogranicznik drzwi kierowcy (~100zł). Reszta to rzeczy eksploatacyjne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniane wahacze z tyłu i łożyska kolumn z przodu. Nie ominie mnie tłumik (mocno zgniły) i niestety obawiam się, że skrzynia biegów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Signum 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,50 zł
8,6
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Signum