Ehh mieć nowy taki samochód to marzenie. Doskonały samochód za w sumie śmieszne dzisiaj pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy wysoka, jak to w R6, nie wymaga jakichkolwiek napraw - poza wymianą uszczelki pod głowicą przy 200 000 km. Silnik nie do zajechania jeżeli pilnujemy wymiany oleju.
4,0
Skrzynia biegów
4-biegowy automat, robi max. 230 tys km, po takim przebiegu należy zrobić remont (wymiana paru łożysk wewnątrz skrzyni)
5,0
Układ jezdny
napęd na tylnią oś daje pełny komfort podróży, duży rozstaw osi sprawia że auto zachowuje się dostojnie, w niektórych wersjach można spotkać regulację zawieszenia comfort/medium/sport.
Komfort
4,0
Widoczność
Jeżdząc autem z tym silnikiem rzadko trzeba się oglądać za siebie, widoczność na boki standard, nie ma się do czego przyczepić. Trochę trudno manewruje się na parkingach ze względu na wielkość samochodu.
4,0
Ergonomia
Jak to w niemieckich autach, bez przepychu i udziwnień, wszystko pod ręką, brakuje tylko uchwytu na napoje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa sprawnie, często spotykane podgrzewanie przednich foleli sprawdza się w zimie, ustawianie temteratury osobno kierowcy i pasażera, nawiew na tylne fotele, prawie w każdym modelu klimatyzacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu nie ma co pisać, przestrzeni jest aż nadto.
5,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony, jeżeli dba się o zawieszenie i poduszki pod skrzynią i silnikiem to w samochodzie przy prędkości 160 km/h cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki silnik i masę samochodu jest dobrze. Trzeba się liczyć średno ze zużyciem paliwa ok 11,5l/100 km (13,5l gazu).
Minimum trasa 9l/100km (11l gazu), max 13l/100km (15l gazu) mieszana jazda z klimatyzcją. Częsci ogólnodostępne, jednak dosyć drogo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dzisiaj taki samochód można kupić za niewiele, ale większość to starocie których włascicieli nie stać na nie. Bardzo mało jest sprawnych Senatorów, z działającą klimatyzacją, sprawnym automatem, nie stukającym zawieszeniem. Jednak ich właściciele nie oddadzą Senatorów za 4-5 tys. zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety wiek samochodu robi swoje, trochę trzeba porobić ze samochodem, ale potem już się nie dokłada.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochody te mają duże przebiegi, jednak mają one tylko wpływ na 2 elementy w samochodzie: skrznia automat wytrzymuje max. 230 tys. km- później remont, należy też po 200 tys. km wymienić uszczelkę pod głowicą.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i 24V 204KM 150kW
[l/100km]