Generalnie autko jak marzenie, pod warunkiem że nie jest "wymęczone" a nawet jeśli jest to po doprowadzeniu do stanu używalności posłuży jeszcze długo. Duży komfort za małe pieniądze, wyposażenie w pełnej opcji jak na tamte czasy rewelacyjne - nie odbiega od rocznikowo odpowiadającemu np. BMW 730.
Wrażenia
4,0
Silnik
Szkoda,że moment obrotowy zaczyna się ok 3200 obr/min - przy automatycznej skrzyni biegów mógłby być troszkę niżej, powiedzmy ok 2000 obr/min - w mieście podczas spokojnej jazdy i tak przeważnie nie dociągam do 3000 obr/min ( po prostu "sześć półlitrówek w rzędzie" robi swoje ;) ).
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna, produkcji japońskiej - jedną wymieniłem za mojej kadencji, ale ogólnie pracę skrzyni określam na dobrą pod warunkiem zapewnienia minimum dozoru obsługowego, mankamentem może być "wydmuchiwanie" oleju odpowietrzeniem skrzyni przy maksymalnych obrotach silnika ( podczas jazdy na sportowym trybie pracy skrzyni ).
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie niezależne, wysoki komfort jazdy zapewniony przez dużą masę pojazdu, ukł kier precyzyjny - gdyby tylko te nasze drogi były lepsze ...
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu w każdym kierunku, trochę gorzej podczas parkowania ze względu na duże gabaryty pojazdu ale mnie np nauczył cofania na lusterka ;).
4,0
Ergonomia
Regulacja wysokości fotela kierowcy, mocowania pasów bezpieczeństwa, kolumny kierownicy, pełna elektryka, przełączniki w zasięgu rąk kierowcy, deska rozdzielcza widoczna bez problemu i przejrzysta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze środkowych kratek nawiewu leci tylko zimne powietrze ( ponoć to standart ale spotkałem też opinie że w innych leci ciepłe ), oddzielna regulacja temp nawiewu dla obu stron, nawiew na nogi pasażerów tylnich foteli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden qmpel określa jako "kanapa", drugi jako "autobus" a tak na serio to po prostu rewelacja - dla 4 osób podróż tym autem to jak rejs w I-wszej klasie LOT´u ... nawet wysocy ludzie nie odczują żadnego dyskomfortu tylnich siedzeń, a przednie fotele ( w moim egzemplarzu ) posiadają nawet regulację odcinka lędźwiowego i wysokości fotela oraz podgrzewane siedziska.
5,0
Wyciszenie
Mimo zastosowania silnika o dużej pojemności, do kabiny nie dobiegają żadne nawet jego pomruki :( , układ wydechowy też należy do cichych - uciążliwy może być tylko szum wiatru przy otwartym szyberdachu przy prędkościach ponad 160 km/h :).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Apetyt na paliwo duży, jak na 3-litrówkę przystało, ale wiadomo generalnie, że to zależy od stylu jazdy, przebiegu i stanu technicznego pojazdu itd., cena części i ich dostępność w granicach przyzwoitości ( mowa tu o używanych ), chociaż z elementami blacharskimi za parę lat będzie problem ( krótka seria, mało egzemplarzy ).
5,0
Stosunek jakość/cena
Luksus za stosunkowo małe pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak zwykle w Oplu powala korozja tylnych nadkoli - rzecz do zrobienia ale denerwująca ...