Doskonałe, duże, szybkie, wygodne i luksusowe auto za relatywnie niewielkie pieniądze.
Opisywany egzemlaż to model 2.5 TDS w wersji CD.
Auto jest: masywne jak czołg, szybkie jak pocisk, bardzo wygodne i przytulne. Wyśmienite zarówno na dalekie trasy jak i jako bulwarowy krążownik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy i wyważony silnik charakteryzujący się sporym momentem obrotowym i dużym zapasem mocy. Turbina załącza się przy około 2500 Obr/min.
Bardzo elastyczny do prędkości 180 km/h. Spokojnie osiąga prędkość 210 km/h. Maksymalnie uzyskał 215 km/h (prędkości zmierzone na Niemieckich autostradach)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów manulana 5-biegów.
Pracuje bardzo miekko, płynnie i bez szarpnięć (wręcz ja automat).
5,0
Układ jezdny
Prawdziwy czołg ! ! !
Opisywany egzemplaż posiada układ jezdy oraz hamulcowy w idealnym wręcz wzorcowym stanie technicznym. Auto nie jeździ po dziurach lecz wręcz nad dziurami.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyne zastrzeżenia wyłącznie przy cofaniu ponieważ z racji dlugości 4,79m widoczność do tyłu jest raczej ograniczona.
4,0
Ergonomia
W zasadzie bez zastrzeżeń. Wszystko na swoim miejscu. Jedynie mimo bardzo rozbudowanej regulacji ustawień fotela kierowcy potrzebuję sporo czasu by wybrać idealne ustawienie. Przydałaby się pamięć ustawień.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w początkowej fazie chłodzi zbyt delikatnie i powoli, później chłodzi bardziej intensywnie. W zasadzie z jednej strony to zaleta, ponieważ nie miałem z jej powodów żadnych dolegliwości zdrowotnych.
Z drugiej strony powinna mieć wiekszy power. Zwłaszcza gdy po całodniowym postoju auto jest bardzo nagrzane.
Przy opadach deszczu konieczne jest włączenie klimy. Ponieważ gdy jest wyłączona pojawia się bardzo silna tendencja do parowania wszystkich szyb.
Ogrzewanie jest rewelacyjne. Odpalasz zimny silnik i już z nawiewów dmucha gorące powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać - nic ująć. Wyśmienicie.
4,0
Wyciszenie
W mieście cichutko.
Przy dużych prędkościach niemęczący szum.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jezdzie bez załaczania turbiny w miescie spala 8,8 do 9,4 l/100km. Należy uważać na turbo, bo gdy się załączy to w mieście potrafi spalić do 12 l/100km. Na trasie do 120 km/h spala 7,5 l/100km. Przy prędkościach około 160 km/h - 9 l/100km. Przy prędokściach maksymalnych tj w przedziale 200-210 km/h spalanie około 11 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za to samo w wersji A6 lub E-klasse trzeba by zapłacić około 20-30 tyś więcej a komfort taki sam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag - auto bezawaryjne !!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna uwaga !!!
Przed zakupem uważnie sprawdzić stan tylnego mostu ponieważ bardzo często auta z tylnem napędem mają tendencje do wycia tylnego mostu !!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 131KM 96kW
[l/100km]