Silnik
: Silnik ze stajni BMW i opsrzętem Opla - super połączenie. Niezawodność, oszczędność, wysoka kultura pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: wysiadł siłownik centralnego zamka
Inne
: Słaby gumo-plastik w podłokietniu drzwi
4,0
Całokształt
Najwyższa ocena ceny do jakości w tej klasie aut - średniej wyższej
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik diesla 2,5 litra z wtyskiem common rail ze stajni BMW i osprzętem Opla - moc(150km), niezawodność(żadnych usterek), oszczędność( średnie spalanie 7l/100km), wysoki moment(ponad 300Nm) i kultura pracy. Super.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie sprawuje się b.dobrze, tylko przy tym silniku przydałby sie 6 bieg...
5,0
Układ jezdny
Może nie prowadzi sie tak dobrze jak auta z napędem na 4 koła, ale z tej klasie aut jest pomiędzy Mercem a BMW. Nigdy mnie nie zawiodło - auto sunie jak po szynach, tam gdzie mu każe.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez czujników parkowania można mieć problem z kufrem z tyłu. Poza tym w pozostałe strony jest ok.
4,0
Ergonomia
Niemiecka solidność i przymyślana ergonomia. Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima latem czy super szybkie elektryczne ogrzewnie w zimie(przy zimnym silniku) robi pozytywne wrażenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiecej mijsca jest tylko w ... Boeing\'u 747...
4,0
Wyciszenie
Może są cichsze wnętrza, ale przy 160km/h niewiele szumi a radyjko automatycznie zmienia natęzenie dzwięku. Opływowa sylwetka auta robi swoje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poprzednia Oma z silnikiem 2,5 V6 lubiła wessać dużo oktanów. Zresztą tamto auto prowokowało do szybkiej jazdy. To jest zupełnie inne - może nie tak dynamiczne, ale bardzo ekonomiczne. Zużycie paliwa na trasie na poziomie 5l/100km jest bez problemu do osiądniecia, szczególnie jak ma się na pokładzie tempomat. Na autostradzie przy 130-150km/h ok. 6-7l. Oczywiście jak ktoś bedzie ja cisnął ponad 3tys obr/min przy ciągle włączonej turbinie, weżmie więcej. Przez 3 lata eksploatacji wymieniłem - poduszkę po silnikiem, końcówkę drązka prawą, klocki i tarcze przednie. Po przywiezeniu jej z Holandii od razu wymieniłem układ wydechowy od środkowego tłumika. Oleju 10W40 wchodzi 6,5litra(silnik BMW).Siłownik centralnego prawych drzwi pasażera. Tyle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wysiadł siłownik centralnego zamka prawych przednich drzwi. Poza tym ok. Wymieniłem jedną zarówke w \"stopach\" przez 3 lata...