Silnik
: 3.2 V6 220KM to w końcu arystokracja wśród innych Omeg :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Nieszczelne pokrywy zaworów - musiałem szukać tych aluminiowych z Vectry V6
Karoseria
: Ruda co chwile podejmuje ekspansję na karoserii i trzeba ją wykurzać
5,0
Całokształt
Opowiem co nieco o Omedze 3.2 V6 Executive full opcja z Webasto.
Dlaczego kupiłem takie auto ?
Bo mam zamiłowanie do amerykańskich wozów jednak nie stać mnie jeszcze na posiadanie np. takiej Crown Victorii 4.6 V8.
Tak skonfigurowaną Omegą jedzie się jak Pontiac-iem Grand Prix.
Kanapa na kołach, miękko zestrojona. Omega Executive na pełnym wypasie była właśnie oferowana w USA jako Cadillac Catera 3.2 V6.
3.2 V6 220KM daje radochę podczas wciskania gazu - idzie jak burza i to w akompaniamencie wystrojonego wydechu BOSAL.
Skrzynia aut. 4 biegowa nadaje znów dostojności, po co się spieszyć - tu nie chodzi o szaleństwa czy szybkie wchodzenie w zakręty. Miejsca jest masę, zarówno w przodu jak i z tyłu.
Auto posiada skórzane fotele (elektr. z pamięcią) i skórzaną kanapę - wszystko grzane.
Komfort za niewielkie pieniądze. O luksusie mówić nie można, bo jakoś tworzyw jest niska. Podłokietniki przy drzwiach są plastikowe i twarde, ale nie można mieć wszystkiego :)
Klimatyzacja jest wydajna zarówno jeśli chodzi o grzanie i chłodzenie.
Webasto zapewnia wsiadanie do ciepłego auta zimą.
Więcej szczegółów znajdziecie po przyciskiem -więcej- :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Widlasta szóstka 3.2L od GM - Ellesmere V6.
218KM przy 6000 obr/min i 290NM przy 3400 obr/min.
W praktyce jest tak dobrze jak dobrze wyglądają te dane na papierze. Jest to wolnossak bez udziwnień. Silnik jedzie pojemnością, a nie doładowaniem i ma liniową charakterystykę momentu obr. co daje stały stabilny dostęp do mocy pod prawym butem. Gdy przerobi się wydech na sportowe puszki to przestaje się słuchać radia. Tak to V6 śpiewa - piękna sprawa :)
Moja Omega w dowodzie ma 1875 kg i mimo wszystko do setki zbiera się w niecały 9 sekund.
Spalanie LPG jak na 3.2 V6 i tyle masy jest w porządku - średnio 15L/100 w cyklu mieszanym.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia GM Hydramatic 4L30E (AR35) - hydrauliczny 4 biegowy automat. Skrzynia skonstruowana w latach 90-tych i ubolewam, że nie dali do poliftowej Omegi od 2000r już automatu 5L40E - 5 biegowego. W Cadillacu CTS 3.2 V6 (dokladnie ten sam silnik LA3 - Y32SE) byla już 5L40E, więc nie rozumiem co stało na przeszkodzie zaaplikować doskonalszy automat do Omegi. 4L30E uchodzi za to za trwałą konstrukcję.
Nigdzie się nie spieszy, zresztą, nie musi często zmieniać biegów przy takiej elastyczności silnika. Zmienia biegi inteligentnie i trafnie. W trybie normalnym niechętnie redukuje, oprócz kickdown.
Na szczęście jest tryb sport i wtedy jest tak jak należy. Skrzynia się nie ociąga tylko redukuje zawczasu. Sport włączam gdy szykuję się do wyprzedzania i jest git. Na normalnym nie zawsze chce zredukować te 2 biegi.. tylko zrzuca na 3-kę i koniec.
Na plus jest też fakt, że jest możliwość blokowania biegów 3,2,1 do hamowania silnikiem lub np. upalenia kapora na 1-ce.. :D
Na plus jest też Lockup konwertera, który włącza się na 3-cim (przy dynamicznym przyspieszaniu) lub 4-tym biegu.
Skrzynię trzeba po prostu wyczuć, zresztą jak każdy automat.
Omega z tą skrzynią to auto do płynięcia, a nie do wyścigów spod świateł i latania 200kmh po autobanach.
Pamiętać o częstych wymianach oleju i filtra.
5,0
Układ jezdny
Jest bardzo kanapowy i bardzo komfortowy i to dla mnie jest najważniejsze.. Jadzie się po amerykańsku:
Przyspieszanie i hamowanie skutkuje delikatnymi przechyłami przód, tył. Gwałtowniejsze ruchy wolantem powodują nerwowe bujanie auta, co daje informację, że nie do tego jest taki ciężki wózek. Układ kierowniczy jest rodem wyjęty z Senatora za lat 80-tych - ospały i mocno wspomagany. W ciaśniejszych łukach przód jednak nie ma dużych tendencji do wyjeżdżania z zakrętu jak cięższe przednionapędówki. Prędzej tył ucieknie i ESP wejdzie do gry hamując koła.
Komfort
5,0
Widoczność
W porządku. Słupek A i B nie zabierają dużo pola widzenia.
Jedynie tylna szyba jest wysoko przez co mało widać.
Są jednak czujniki parkowania z tyłu i to pomaga.
4,0
Ergonomia
Jest ok. Po przesiadce z innego Opla każdy się odnajdzie. Konsola nie jest przekombinowana. Jakoś materiałów dopuszczalna, ale bez szału.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ta V-ka po zimnym starcie grzeje się migusiem. W Vectrze mam diesela i przy klekocie to Omega grzeje się od razu. Na pokładzie jest ogrzewanie postojowe Webasto, wiec w zimie wsiada się do ciepłego samochodu i silnik również jest zagrzany.
Jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna zazwyczaj ustawiona na 22 st.
Wnętrze grzeje się szybko. Schładzanie jest również wydajne.
Jedyny minus to za głośna dmuchawa na wyższych zakresach nadmuchu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest ogrom. Można siedząc za 175cm kierowcą komfortowo rozłożyć się z gazetą.
3,0
Wyciszenie
Jak na te lata i segment E bardzo dobrze.
Przy 120 jest jeszcze w miarę cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
15 letnia Omega ma prawo się psuć. Na szczęście części do Omegi są po prostu tanie i są dobrze dostępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 10 tyś można kupić limuzynę z mocną V6-ką, pełną skórą, automatem, tempomatem, grzanymi fotelami i kanapą, automatycznymi wycieraczkami, 8 funkcyjnymi elektrycznymi fotelami pasażera i kierowcy z pamięcią, lusterkiem fotochromatycznym, ESP i nagłośnieniem BOSE ze zmieniarką...
i instalacją LPG przez co koszt przejechania 100 km równa się z Vectrą C 1.9 CDTI 150KM.
Tu nie ma nic do gadania stosunek cena/jakość to 5/5
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy takiej babci jak Omega drobne usterki mają prawo się pojawiać, jednak mi zbyt często nie robi psikusów.
Wszystko działa oprócz elektr. regulacji prawego lusterka w pionie.
W V6-kach sławne są lejące plastikowe pokrywy zaworów, które z czasem się deformują i przepuszczają olej - aluminiowe bardzo wskazane.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wyżej.. Auto, które ma najechane 260 tyś (niepewny przebieg) może strzelić poważniejszego focha. Jednak mi na razie si to nie przytrafiło.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
[l/100km]