Jak na auto w wieku lat 8-iu, uważam że rewelacja. Zwłaszcza w kontekście nienajlepszych opinii o modelu.
Wrażenia
5,0
Silnik
218 KM doskonale spisuje się w tym ciężkim aucie. Automat odrobinę odbiera wigoru, ale świetnie pasuje do charakteru auta.
4,0
Skrzynia biegów
Tylko 4-ro biegowa, co jak na dzisiejsze standardy zdecydowanie za mało. Zwłaszcza w porównaniu z DSG. Ale przyznać trzeba że skrzynia zmienia biegi płynnie, a reakcja na \"kickdown\" jest szybka i zdecydowana.
5,0
Układ jezdny
Zależy oczywiście od oczekiwań, niemniej jednak jeżeli ktoś wybiera Omegę z myślą o komforcie, to układ jezdny go nie zawiedzie. Omega to królowa autostrad. Dzielnie radzi sobie z zakrętami, ale to nie jej domena.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w zasadzie byłaby doskonała, gdyby nie fakt że moja była w wersji sedan, a więc przy parkowaniu tyłem nie widać gdzie kończy się auto
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, przejrzyste, czytelne i banalnie proste w obsłudze. Kierownica regulowana jedynie w jednej płaszczyźnie, ale bardzo łatwo jest znaleźć idealną pozycję. Fotele elektrycznie ustawiane w bardzo szerokim zakresie i w zasadzie we wszystkich kierunkach :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja spisywała się znakomicie. Bardzo szybko schładzała wnętrze Omegi. Ogrzewanie również nie pozostawiało nic do życzenia. Do tego 5-io stopniowe ogrzewanie przednich foteli. Bajka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod względem przestrzeni Omega nadal jest królową wśród dużych Opli. Nawet obecna Insignia nie jest w stanie doścignąć \"starawej\" Omegi pod względem przestronności na tylnych miejscach.
5,0
Wyciszenie
Auto klasy wyższej - trudno oczekiwać innego wyniku.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kosztowne auto. I nie chodzi tu o awaryjność, bo to się w moim egzemplarzu trzymało w sensownych granicach. Ale koszty bardzo wysokie. Spalanie bardzo duże (trudno oczekiwać zresztą czego innego), koszty opon, świec, oleju, nawet płynu do spryskiwaczy. Jak przystało na auto tej klasy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko byłoby znaleźć konkurencję w tej cenie. BMW 5, Audi A6 czy Mercedes E to samochody z tej półki, ale znacznie droższe
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie przez 2 lata użytkowania auto nie sprawiało kłopotów. Dopiero w momencie wystawienia auta na sprzedaż zaczęły się drobne kłopoty. Między innymi zepsuł się kolorowy wyświetlacz nawigacji. Nowy w ASO 8544 zł !!!! Na szczęście udało się go skutecznie naprawić u znajomego elektronika.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zepsuty alternator i raz pękł trójnik układu chłodzenia - gdyby nie LPG, awarii by nie było
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
[l/100km]