Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega B Sedan

Jarek W, 17 lat temu
Silnik 3.0 i V6 211KM 155kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Omega B Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW 1994-2001 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : W niektórych modelach mogą wystąpić ogniska rdzy.
5,0
Całokształt
Auto świetne dla całej rodziny. Przestronne wnętrze, wysoki komfort prowadzenia, bezpieczne. Bardzo elastyczna i kulturalna jednostka napędowa. W zależności o trybu jazdy pali mało albo dużo :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy w silniku V6 bardzo wysoka - piękne brzmienie przy wyższych obrotach. Bardzo wysoka elastyczność - auto dysponuje dużym momentem obrotowym (275 Nm) dzięki czemu możemy swobodnie się przemieszczać nie przekraczając 3 tys obr/min. Podczas zwykłej jazdy silnika zupełnie nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Automat (AR35), do dyspozycji wile trybów - zimowy, sportowy, ekonomiczny, ręczny. W połączeniu z tempomatem jazda jest bardzo wygodna. Skrzynia ponoć 4 stopniowa, ja tam kiedyś naliczyłem się chyba 6 biegów bez wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Zależne od prędkości wspomaganie kierownicy Servotronic działa świetnie. Układ jezdny działa perfekcyjnie, auto jak ma byc miękkie to jest a jak ma być twarde to jest - posiada dynamiczne zawieszenie DSA. Pomimo sporej masy samochód w zakrętach trzyma się jak "przyklejone". W standardzie kontrola trakcji i ABS.
Komfort
4,0
Widoczność
W Omedze Estate z tyłu widać hmm, bagażnik i nic więcej. Przy 5,5 m długości trudno cokolwiek zobaczyć ale pomimo sporej długości można swobodnie korzystać z lusterka wstecznego. Widoczność przez boczne lusterka jest dobra. Widoczność przez przednią szybę dobra - trochę przeszkadzają przednie słupki przy parkowaniu na ciasnych parkingach. Generalnie auto można zaparkować, ale wymaga to pewnej wprawy.
5,0
Ergonomia
Ergonomia przeraża. To jest niemieckie auto więc mnie to nie dziwi. Siadanie do samochodu, klamki, rączki, zegary - wszystko dla ludzi. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - dlaczego w Omega nie posiada regulowanej kolumny kierowniczej!? Na szczęście można to wprawdzie zrekompensować wszechstronną regulacją fotela i raczej a brak regulacji kolumny kierowniczej nie powinien przeszkadzać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna regulacja temperatury we wnętrzu pojazdu. Bardzo elastyczny system nadmuchu z możliwością dziewięciostopniowej regulacji. Klimatyzacja osobna dla kierowcy i dla pasażera. Nadmuch działa bardzo wydajnie i cicho.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń kosmiczna - chociaż w Omedze Estate siedzenia w tylnej części pojazdu są mniej komfortowe niż w sedanie, ale za to po złożeniu siedzeń mogą się położyć swobodnie dwie dorosłe osoby - testowałem (ja mam 185 cm wzrostu, moja dziewczyna mniej :-).
5,0
Wyciszenie
Cicho, cicho i jeszcze raz cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bywa różnie w zależności od stylu jazdy. Jak ktoś chce zaoszczędzić na paliwie to może jeździć ekonomicznie do 100 km/h i spali około niespełna 8 litrów na trasie. W mieście ekonomicznie się nie da dlatego spali około 10 litrów przy dynamicznej jeździe 1, 2 litry więcej. Szybka jazda na trasie około 9 litrów nie wiem niestety ile w mieście bo w Warszawie nie da się szybko. Zużycie paliwa w Omedze 3.0 L na tle innych pojazdów o tej samej pojemności i mniejszych jest naprawdę zadziwiająco niskie - wbrew ogólnej opinii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie na rynku polskim dostępnych jest bardzo dużo Omeg sprowadzonych z zagranicy. Na rodzimym rynku było ich bardzo mało ze względu na bardzo wysoką pierwotną cenę auta a w szczególności wersji MV6. Napływ samochodów marki Opel Omega "z zachodu" spowodował że auta te stały się u nas powszechne. Stosunek ceny do jakości przyczynił się do popularności tego pojazdu i dzięki temu cieszy się on dobrą opinią wśród użytkowników. Większość Omeg na polskich drogach to jednostki 2.0 L, 2.2 L i 2,5 TD. Mniej jest modeli 2.5 V6, natomiast rzadkością jest MV6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Omega w której dokonywane są regularne przeglądy i wymiany części użytkowych się nie psuje. Drażnią mnie opinie osób które twierdzą np. że hamulce się szybko zużywają. Akurat w MV6 hamulce są bardzo dobre, wentylowane. Jeśli ktoś stosuje części wysokiej jakości lub części oryginalne to nic mu się nie będzie przecierało, wyciekało, pukało itp. itd. - i ta zasada stosuje się do każdego pojazdu mechanicznego. Stosując nie sprawdzone zamienniki sami się narażamy na dodatkowe wydatki i kłopot. Generalnie w Omedze nie występują typowe usterki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Omega B Sedan