Zawieszenie
: w naszych warunkach końcówki drążków i te okolice...
Układ elektryczny
: drobiazgi, ale w sumie jest ich troszkę
4,0
Całokształt
Aut na 5-kę w tym wieu już chyba nie ma, ale niejednokrotnie słyszałem, że "japończyki" są mniej awaryjne, dlatego 4-ka
Wrażenia
5,0
Silnik
Sam miód, ale nie należy wymagać od niego sportowych osiągów.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie skrzyni jest bardzo trafne, więc kompromis pomiędzy osiągami, a komfortem jest celujący, jednak praca dźwigni wymaga sporych ruchów ręką - wg mnie niepotrzebnie.
5,0
Układ jezdny
Lubię gondolowate limuzyny ;) Jest lekko nadsterowny i bardzo dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu widzę tylko absolutne minimum, ale nie przeszkadza to w prowadzeniu, czy manewrowaniu autem.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, jedynie ta dźwignia... :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie (zimą zbyt wolno się nagrzewa) i wietrzenie jest wystarczająco wydajne, ale klima trochę słabo chłodzi - w dni z 30 st C można mówić jedynie o łagodzeniu skutków upałów (w Oplu Astrze klima jest 2-3 razy wydajniejsza) - sprawdzałem - tak, jest sprawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
...nieporównywalna :)
5,0
Wyciszenie
...wspaniałe!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie spalanie w użyciu miejskim to ok 12l/100km, ale osiągnąłem nim 7,1l/100km przy bardzo oszczędnej jeździe w trasie (300km). W zakorkowanej Warszawie osiągnąłem też 14.
Ceny części nie wietrzą nadmiernie portfela, tym bardziej, że już nie jest serwisowany w ASO. Jednak prace przy silniku V6 nalerzą do nieco droższych - ale też sporadycznych.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenach oferowanych obecnie nic ciekawszego nie widziałem :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
...czasem popsuje się rolka napinacza paska klinowego, czasem pompa klimy, czasem końcówka drążka lub jakiś czujnik... takie tam - od czasu do czasu jadę z nim do serwisu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych jeszcze nie było :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 170KM 125kW
[l/100km]