rzezi jak jest zimy a potem chodzi cicho, czasem cykaja zawory (samoregulacja), zeby pojechac troche szybciej trzeba trzymac silnik na obrotach powyzej 3 tysiecy, ponizej brakuje momentu obrotowego
3,0
Skrzynia biegów
jak olej jest zimny i na parkingu biegi wchodza jak w starze, dopiero po ruszeniu z miejsca skrzynia nabiera plynnosci, przy wysokich obrotach mozna zmianic bieg po rajdowemu (haha) w czasie ponizej 0,5 sekundy
Uwaga: omega ma hydrauliczne sprzeglo bez regulacji, czasem trzeba je odpowietrzyc i uzupelnic plyn,
po dlugim postoju przed odpaleniem najlepiej kilka razy wcisnac pedal dla wyrownania cisnienia
5,0
Układ jezdny
jak ktos nie przesadzi z niskim profilem to zawieszenie jest the best of the best, chyba tylko auta z aktywnym zawieszeniem daja wiekszy komfort
Komfort
5,0
Widoczność
bez zaglowka z tylu
4,0
Ergonomia
gdzie do cholery ma stawiac kubek z kawa?
bardzo dobra regulacja fotela moge przejechac ponad 1000 km w ciagu dnia bez bolu plecow
schowek po stonie pasazera jest naprawde tylko na rekawiczki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronik - no coment
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duuuuuuuuzo m3
4,0
Wyciszenie
powyzej 140 robi sie glosno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na taka fure to nie jest zle,
gaz sekwencyjny zuzywa tyle co benzyny
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pixele w komputerze siadaja,
zaroweczki w podswietleniu przyrzadow siadaja,
jak cos wlozysz do schowka po prawej stronie kierownicy i jedziesz po dziurach to schowek sie otwiera,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przejechalem autem od 80 do 150 tys km.
auto wypluwa uszczelki, wymienilem uszczelka miski olejowej, uszczelke pompy olejowej, uszczelkie pokrywy zaworow (2 razy, teraz serwis kupi oryginalna)
uszczelka pod kolektorem wydechowym
uszczelki moze siadaja dlatego ze jezdze duzo po autostradach najczesciej szybciej niz 150 km/h
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 144KM 106kW
[l/100km]