Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega B Sedan

D.P, 19 lat temu
Silnik 2.2 i 144KM 106kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 223 tys. km
Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
3,54
18% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Trochę "mułowata" . 2.0 16V na taki samochód to trochę za mało .
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna . Przy 140kkm wymieniłem olej i filtr . Nigdy nie zawiodła i po przejechaniu 223 kkm nie wykazywała żadnych oznak zużycia . Jedynym do czego można mieć zastrzeżenie to , że po ruszeniu - na zimnym silniku - pierwsza zmiana biegu następowała po przytrzymaniu min. 3000obr/min przez dobrych kilka sekund . Później było już o.k.
3,0
Układ jezdny
Drążki stabilizatorów wymieniałem dwa razy . Przkładnia kierownicza przy 210 kkm dostała wycieku - podobno w Oplach to częste . Zawieszenie zaprojektowane wyraźnie z myślą o komforcie , ale kosztem walorów trakcyjnych . Przy ostrej jeździe i kilku gwałtownych hamowaniach skuteczność hamulców mocno spada . Wspomaganie kierownicy mogłoby być trochę większe.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń .
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu , w zasięgu kierowcy , czytelne i dobrze podświetlone . Bardzo wygodne siedzenia . Welury b. dobrej jakości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klimatyzacja super , ale w mojej mocno parowały szyby przy deszczowej pogodzie .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wyjątkowo obszerne wnętrze.
3,0
Wyciszenie
Wyrażnie słyszalny silnik od około 3000obr/min. Elementy wnętrza dobrej jakości . Nie ma mowy o piskach , czy trzeszczeniu plastików .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna : 13,5/9-11(w zależności od stylu jazdy) . Gaz : 17/10-12 Raczej drogie części zamienne .
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety co rusz jakiś bzdet , często kosztowny ! . Wymieniałem między innymi : czujnik górnego poł. wału ( 2 razy) , czujnik obrotów wału korbowego (330zł) , regulator wolnych obrotów (450zł)- a gdy znowu zaczął szwankować to nauczyłem się go naprawiać , cewka zapłonowa , trzy razy komplet przewodów zapłonowych (oryginały , ale to zasługa zasilania gazem ) . Poza tym rolki prowadzące pasek rozrządu mogą nie wytrzymać 60 tyś .
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uwaga : w tym samochodzie zwarcie na skutek pęknięcia przewodów lamp wchodzących do klapy bagażnika ( przy otw. i zamykaniu klapy są ciągle zginane ) powodyje odcięcie zasilania tablicy liczników i ....... silnika wentylatora chłodnicy !!!!! . Tak właśnie miałem , przez co zamieniłem Opla w parowóz , co z kolei wykonczyło uszczelkę głowicy .

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 144KM 106kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
12,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Omega B Sedan