Trochę "mułowata" . 2.0 16V na taki samochód to trochę za mało .
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna . Przy 140kkm wymieniłem olej i filtr . Nigdy nie zawiodła i po przejechaniu 223 kkm nie wykazywała żadnych oznak zużycia . Jedynym do czego można mieć zastrzeżenie to , że po ruszeniu - na zimnym silniku - pierwsza zmiana biegu następowała po przytrzymaniu min. 3000obr/min przez dobrych kilka sekund . Później było już o.k.
3,0
Układ jezdny
Drążki stabilizatorów wymieniałem dwa razy . Przkładnia kierownicza przy 210 kkm dostała wycieku - podobno w Oplach to częste . Zawieszenie zaprojektowane wyraźnie z myślą o komforcie , ale kosztem walorów trakcyjnych . Przy ostrej jeździe i kilku gwałtownych hamowaniach skuteczność hamulców mocno spada . Wspomaganie kierownicy mogłoby być trochę większe.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń .
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu , w zasięgu kierowcy , czytelne i dobrze podświetlone . Bardzo wygodne siedzenia . Welury b. dobrej jakości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klimatyzacja super , ale w mojej mocno parowały szyby przy deszczowej pogodzie .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wyjątkowo obszerne wnętrze.
3,0
Wyciszenie
Wyrażnie słyszalny silnik od około 3000obr/min. Elementy wnętrza dobrej jakości . Nie ma mowy o piskach , czy trzeszczeniu plastików .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna : 13,5/9-11(w zależności od stylu jazdy) .
Gaz : 17/10-12
Raczej drogie części zamienne .
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety co rusz jakiś bzdet , często kosztowny ! . Wymieniałem między innymi : czujnik górnego poł. wału ( 2 razy) , czujnik obrotów wału korbowego (330zł) , regulator wolnych obrotów (450zł)- a gdy znowu zaczął szwankować to nauczyłem się go naprawiać , cewka zapłonowa , trzy razy komplet przewodów zapłonowych (oryginały , ale to zasługa zasilania gazem ) . Poza tym rolki prowadzące pasek rozrządu mogą nie wytrzymać 60 tyś .
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uwaga : w tym samochodzie zwarcie na skutek pęknięcia przewodów lamp wchodzących do klapy bagażnika ( przy otw. i zamykaniu klapy są ciągle zginane ) powodyje odcięcie zasilania tablicy liczników i ....... silnika wentylatora chłodnicy !!!!! . Tak właśnie miałem , przez co zamieniłem Opla w parowóz , co z kolei wykonczyło uszczelkę głowicy .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 144KM 106kW
[l/100km]