Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega B Sedan

matt, 8 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 319 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Moja była bez ocynku(1996) więc korozja dosłownie wszędzie. Wygodne auto pod każdym względem przyjemne dla kierowcy. Tylny napęd jest tylko udogodnieniem. Może sprawiać problemy w zimie przy parkowaniu równoległym. Jeżeli egzemplarz jest w miarę zadbany i nie zostały użyte tanie zamienniki czujników wałka i wału oraz przednie zawieszenie nie jest w stanie rozpadu to polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oprócz pękniętej pokrywki zaworów. Wszystko dobrze. Elastyczny przyjemny silnik. Przy kupnie sprawdzić czy świece nie pływają w oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Wygodne zmiany biegów. Należy pamiętać, że koło dwu-masowe występuje w tym samochodzie.
5,0
Układ jezdny
Trochę miękko ale pewnie i z przyczepnością. Napęd na tylną oś nie jest tu czymś co mogłoby przeszkadzać czy generować nadsterowność. Bardzo miękkie zawieszenie. Z tyłu sprężyny progresywne. Z uwag przy kupnie na pewno trzeba zwrócić uwagę czy sprężyny nie są popękane. Oraz czy działa hamulec ręczny. Mogą to być wyrwane kołki mocujące szczęki do tarcz kotwicznych. Naprawa samemu tania. Mechanik może chcieć je wymienić wtedy koszt nowych w ASO spory. Do tego trzeba będzie wymienić łożyska kół.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu jak to w sedanie nie ma cudów. Reszta bardzo dobrze. Auto wygodne do parkowania chociaż małe nie jest.
5,0
Ergonomia
Moja wersja nie była jakoś genialnie wyposażona. Nie mam uwag, każdy kierowca odnajdzie się. Auto pod każdym względem odczuć(hamowania, zmian biegów, pozycji) jest wyważone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oprócz małych awarii jak zawór trójdrożny(parujący szyby). Bez przygód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powinno ten samochód oceniać się zgodnie z jego konkurencją wtedy wychodzi, że jest ok. Nie za dużo bo to nie 7 i nie za mało.
5,0
Wyciszenie
Jak na swoją klasę odpowiednie. Na autostradzie da się rozmawiać przez telefon(głośnomówiący). Praca zawieszenia nie przyprawia o ból głowy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zabytkowa instalacja gazowa i styl jazdy wymuszał bardzo wysokie spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Te samochody już w ocynku można kupić za grosze. Należy pamiętać o sprawdzeniu komputerem czy nie ma błędów czujników. Te potrafią być drogie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez lekko ponad 2 lata. Zdołałem tylko ukręcić wkładkę od stacyjki. Koszt nowej to coś koło 40-50zł. Wymieniłem sam. Może dokuczać też zawór biegu jałowego czy inaczej zwany silnik krokowy. Płukanie nie wiele daje. Zamienniki bardzo drogie. Czasem na portalach aukcyjnych pojawiają się zestawy naprawcze - warto. Aby dostać się do środka silnika krokowego należy użyć opalarki bo został zastosowany klej termiczny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem jedną poważną awarię bardziej związaną z słabą instalacją lpg niż z konstrukcją auta. Eksplozja gazu w dolocie wyrwała uszczelkę pod pokrywką zaworów. Poskutkowało to wypluciem oleju na kolektor wydechowy. Na przyszłość polecam znać instrukcje użycia gaśnicy z nabojem(jest trochę inaczej niż w zwykłej z manometrem).
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,50 zł
9,0
l/100km
12,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Omega B Sedan