Ehh... z jednej strony samochód tani w zakupie i utrzymaniu (spalanie, części) z drugiej MAKABRYCZNIE awaryjny. Miałem naprawdę zadbany egzemplarz, z pewną historią, a mimo to co miesiąc byłem w warsztacie i nidgy nie byłem pewny czy w tym tygodniu nie wyskoczy coś nowego.
Silnik i elektryka poniżej krytyki, polecam tylko gdy masz znajomych mechaników i czas bawić się w naprawy. Na osłodę powiem, że Omega jest naprawdę wygodnym samochodem i niezłymi hamulcami i świetnym zawieszeniem, ale o silniku i reszcie szkoda mówić. Spalanie gazu między 10-14 litrów, 0,5 l oleju na 1000km, niesprawne wyposażenie dodatkowe. Podsumowując wcale za nią nie tęsknie.
Wrażenia
1,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duzo denerwujących usterek, zwłaszcza silnika i elektryki.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma tragedii, alternator i pompa paliwa to rzeczy, które po prostu mają swoją żywotność, ale gigantyczna komsumpcja oleju, nierówna praca silnika przeważyły o niskiej ocenie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]