Zawieszenie
: Płynie się:) A fotele są zajebiście wygodne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: ręczny nie działa od 3 lat, bo nie korzystam. Na przeglądach ściemniam i przechodzi:)
Zawieszenie
: co 20000km zaczynają stukać gumy z przodu - polskie drogi, niestety...
5,0
Całokształt
Jestem zachwycony - fakt, że trafiłem na dobry egzemplarz i kupiłem od znajomego, który bardzo dba o swoje auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tak ciężkie auto - troszkę mułowaty przy pełnym obciążeniu, zwłaszcza, gdy jest zimny.
5,0
Skrzynia biegów
Automat:) W zeszłym tygodniu zepsuł mi się przycisk od przełączania na skrzynię sportową, ale i tak skorzystałem z niego raz przez 30000km (żeby sprawdzić, jak działa)
5,0
Układ jezdny
To auto płynie, nie jedzie:) ale zawieszenie (zwłaszcza z przodu) nie bardzo na polskie drogi, co jakiś czas trzeba wymienić jakieś pierdoły z przodu - części niedrogie.
Komfort
5,0
Widoczność
jak dla mnie bomba (mam 183cm wzrostu) - wysokość siedzenia kierowcy regulowana elektrycznie, duże lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Kontrolka poziomu gazu chowa się za wskaźnikiem kierunkowskazów (to akurat nie jest wina opla), ale włączniki świateł przeciwmgielnych są trudne do wymacania bez spojrzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko działa, jak trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duże, wygodne fotele, tapicerka - jak nowa.
3,0
Wyciszenie
normalnie - dla porównania jeździłem tylko polonezem 1.6, Oplem Vectrą B 2.0DTH i Roverem 25 2.0 Diesel - wszystkie głośniejsze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10l w trasie, 11l w cyklu mieszanym, przegląd z gazem 162zł, naprawy za grosze (tanie części)
5,0
Stosunek jakość/cena
11000 w styczniu 2008 za Omegę 1995 - z radiem, przeglądem, ubezpieczeniem i wszystkimi papierami. Super!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wskaźnik kierunkowskazów - nie mogę \"mignąć\" długimi światłami, muszę je po prostu na chwilę włączyć.
Drzwi kierowcy nie trzymają się otwarte - ale nie chce mi się tego naprawiać:P
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czujnik położenia wałków rozrządu padł (informował mnie o tym poprzedni właściciel) - jeździłem w trybie awaryjnym. Kompletna naprawa - 240zł (czujnik z dobrej hurtowni, znajomy mechanik z serwisu opla). Nigdy nie odmówił posłuszeństwa. Powyżej 180km/h rozpędza się niemrawo:P
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]