Przeniesienie napędu
: Skrzynia automatyczna jest dopracowana niemalże idealnie jak również silnik 2.0 16V,niemożliwie ekonomiczny i bezawaryjny!!!
4,0
Całokształt
Opel Omega B....zajefajne auto!!!!!!!
Duże, wygodne, oszczedne, mało awaryjne,ceny czesci zamiennych niskie...i ten samochód sie podoba, choć ma już kilka latek potrafi na siebie zwrócić uwage...
Jedyny minus jaki jest znany każdemu, to korozja!
...swoją drogą to wymierzyłbym karę chłosty tym inżynierom co ta sprawe se olali:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Sam silnik w sobie jest bardzo udaną jednostką napędową, jest niesamowicie oszczędny...Wcześniej miałem Golfa i mimo mniejszej wagi i pojemności palił wiecej.Darmo szukać w dwu litrowej Omedze jakiś super sportowych osiągów, te jednak 136KM wystarcza na w miare bezstresowe wyprzedzanie, rewanżuje sie to, tak jak wspomnmiałem wcześniej małym zużyciem paliwa i bezawaryjnością tego motoru...
5,0
Skrzynia biegów
Mojego Opla mam w automacie.Kiedy go kupowałem byłem nie do końca przekonany o jakości wykonania tej skrzyni w tym samochodzie. Jednak szybko zdanie zmieniłem, byłem miło zaskoczony jak przyjemnie płynnie i prawie nie zauważalnie zmienia biegi...i choć niebyłem wcześniej zwolennikiem automatów teraz wiem że moje nastepne auto bede chciał mieć z tą właśnie skrzynią.
5,0
Układ jezdny
Trudno tu mi wystawić opinie na temat zawieszenia.Jeśli chodzi o komfort to te auto jak narazie jest u mnie liderem, tym sie poprostu płynie po naszych polskich dziurawych drogach...rzeczą oczywistą jest że wtedy traci najbardziej trakcja, i tu wyczuwa sie odrazu że samochód nieco za mocno wychyla sie na ostrych zakretach...no ale coż...niemożna mieć obu rzeczy naraz...dodam jeszcze tylko że moją ocene przeważył promiń skrętu, na tak duży rozstaw osi i ich szerokość Omegi mają kapitalny skręt!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest okey w tym Oplu,szyby są dość duże a słupki(nielicząc tylnych) wąskie...w sedanie tak czy tak jeśli chodzi o cofanie na parkingu czy w garażu,to niema co ukrywać, idziemy na \"wyczucie\":),a jeśli chodzi o jazde do przodu przy jakimś ciasnym manewrowaniu, no to tu jest kwestia przyzwyczajenia i objeżdżenia Omegi.
3,0
Ergonomia
Większość przycisków jest czytelna i w miejscach w których byśmy sie ich spodziewali, jedynie minus za sterowaniem elektr.szybami, chociaż jest miejsce na drzwiach nie wiedzieć czemu znalazły sie na tunelu...cieżko sie przyzwyczaić
I ostatnie..podgrzewane lusterka..nierozumiem dlaczego musze odpalać również tylną szybe żeby np;odparować lustra? Wiadomo że to kosztuje prąd, i to niemało, a co za tym idzie zużycie bezołowiowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ja nierozumiem jak niektórzy żalą sie że słabo jest Omega ogrzewana czy wentylowana...Panowie i Panie jesteście w błędzie!
Wystarczy wymienić tylko filtr kabinowy za 20PLN a zaraz jest poprawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Beemki 5 E-klasy A6-stki chowajcie sie do wora!!!
Omega ma przestrzeń w środku!A w waszym przypadku ma Ona kosmiczną!!!
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest na najlepszym poziomie ale jest wystarczające.Dużą role za hałas odgrywa tu silnik ale tylko na wysokich obrotach, potegować to wszystko mogą zimowe opony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic dodać nic ująć Ople potrafią robić oszczędne benzynówki...Moje osobiste badania wykazały że silnik 2.0 16V w automacie z 3 osobami na pokładzie plus pełen bagażnik spali:
na trasie 7.6L/100km przy 140km/h non stop,
lub 8.6L/100km przy 160km/h non stop na zimówkach
w cyklu mieszanym max. 9L/100km
w mieście średnio 10.0L do 11.0L/100km
Wiele razy podrózowałem sam na długich autostradowych trasach i spalanie nieprzekraczało 7.9L/100km nawet przy utrzymywanej prędkości miedzy 150 a 160km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczeście odpukać takowej niebyło....
Jakieś drobiazgi sie zdarzają ale szkoda strzepić sobie klawiatury na nie:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]