Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega B Sedan

kotbehemot.fm@poczta.fm, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 89 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Brak rdzy. Od razu widać, że auto nie jeździło po poliskich drogach - tylko po włoskich :D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Silnik krokowy odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym, lubi się zabrudzić - 30 minut roboty i chodzi jak nowy.
Inne : Cieknąca nagrzewnica - niestety wymiana zajmuje 2 dni, trzeba wyciągać całą deskę, kierownicę, poduszki pow. itd.
Karoseria : Podobno Ople szybko rdzwieją. Mój ma 11 lat i nie ma śladu rdzy - przez 10 lat jeżdził po słonecznej Italii.
4,0
Całokształt
Każdy samochód ma swoje wady i zalety. Dla mnie Omega ma więcej zalet niż wad.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2.0 16V w samochodzie ważącym ponad 1,5 tony to troche malo. Ale do spokojnej jazdy wystarcza, około 11 sekund do setki - przeciętny wynik.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sprawuje się dobrze. Na zimnym oleju, pierwszy bieg ciężko wchodzi. Po przejechaniu kilkuset metrów, problem znika.
4,0
Układ jezdny
Na seryjnych oponach o profilu 65, auto jest wygodne jednak kiepso trzyma sie na zakrętach. Sytuację poprawia zmiana na niższy (55). Niby nie duża różnica ale czuć to na zakrętach (komfort taki sam).
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznośc do przodu jest zadowalająca, do tyłu jest gorzej (klapa bagażnika). Ale po zapoznaniu sie z autem jest lepiej - można parkować na wyczucie (ani razu o niz mie zawadziłem).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Troche przeszkadza brak sterowania radiem w kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przednie szyby nie ma problemu. Tył podczas deszczu potrafi zaparować - pomaga klima i wymiana cieknącej nagrzewnicy ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet przy maksymalnie odsuniętych przednich fotelach przednich, z tyłu jest pełno miejsca. Przednie fotele z pełną regulacją. Bardzo dobry podłokietnik między przednimi fotelami.
5,0
Wyciszenie
Bez kręcenia silnika do 6000 obr/min jest cicho. Troche głóśniej robi się po przekroczeniu 150 km/godz ale taki poziom chałasu zostaje do końca prędkościomierza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny cześci, minimalnie droższe niż w przypadku Eskorta 7 generacji. Ekonomiczność to inna sprawa. miasto lato - 11,5 l/100km, miasto zima 13,5 l/100km, lato trasa 8,5 l/100km (nie przekraczając 130 na godzine), lato trasa przy extremalnie oszczędnej jeździe 6 l/100km. Disel jest oszczędniejszy ale podobno bardziej awaryjny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cene nie można kupić innego, równie komfortowego auta. Mercedesy. BMW, Audi z podobnej klasy kosztują około 2 razy więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie nie miałem żadnych problemów. Każda nawet najmniejsza żarówka działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie wszystko jest ok. Chyba trafił mi się dobry model :D

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,50 zł
9,0
l/100km
12,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Omega B Sedan