b.dobrze wyposażone rodzinne auto o stosunkowo prostej konstrukcji, tanie w eksploatacji, bardzo wygodne i niezawodne. Dużym minusem jest słaba balcha
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za słaby do tego auta, ale jest oszczędny i trwały
4,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń; może zdyt długie prowadzenie lewarka, ale to nie sportowy przecinak
4,0
Układ jezdny
dobre tłumienie, duży komfort jazdy, nieskomplikowane zawieszenie (tanie w eksploatacji), napęd na tył może na początku drażnić, ale przedni byłby całkowitym nieporozumieniem
Komfort
4,0
Widoczność
dobra widoczność, we wszystkich kierunkach, duże lusterka (z uwzględnieniem martwego pola)
4,0
Ergonomia
wszytko pod ręką, sporo miejsca na drobne przedmioty; minusem jest mały schowek przed fotelem psażera
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dwustrefowe ogrzewanie + klima, nic dodać nic ująć
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo przestronnie z zarówno z przodu jak i z tyłu; bagażnik bez problemu pomieści "prawie wszystko"
4,0
Wyciszenie
diesel jak to diesel z reguły głośniejszy od benzyny; powyżej 150 km/h słychać w zasadzie tylko szum powietrza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
VW TDI to to nie jest jeśli chodzi o spalanie, ale nie jest źle. 9,2-9,3 l/100 km w miescie w korkach + klima, na trasie poniżej 6,5 - 7 l / 100 km jeśli się nie przekracza 140 km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Stwierdzenie że Omega to "komfort E klasy w cenie golfa" w pełni oddaje to co myślę o tym samochodzie. Jeśli ktoś nie szuka wodotrysków, to jest to auto dla niego. W życiu nie zamieniłbym się na "traktora" (Passat B4 TDI).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bez zastrzeżeń; odpukac 60 tyś. km bez żadnej awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW
[l/100km]