Inne
: Przestrzeń, ceny części oczywiście na + i komfort jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Psujące się tuleje wahacza koszt jednej ok 45,-
Silnik
: przepływomierz powietrza
Układ elektryczny
: Często polące się żarówni w oświetleniu wnętrza. Polecam wymianę na LED
4,0
Całokształt
Omegę sprowadziłem dla siebie 3 lata temu z Niemiec.
To moje pierwsze duże auto o sportowej sylwetce.
Zastanawiam mnie tylko dlaczego o niej zapominają wszyscy reporterzy i kierowcy testowi gazet, programów TV.
Ciężko mi jest nazwać ten samochód Oplem.
Das is Omega!
Pozdrawiam! ;)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Omega/65346
Wrażenia
4,0
Silnik
Ocena na poziomie dobrym za bezkolizyjność, tanie bardzo tanie części zamienne jak i oryginalne.
Generalnie przy tej masie przydało by troszkę więcej koni. Jak już wspomniałem jego prostota i bezawaryjność nadrabia minusem jakim jest moc tej jednostki.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń co do działania przekładni. Czasem ciężko wejdzie R. generalnie jest ok.
5,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o zawieszenie jest po prostu genialne w tym aucie. Przez 3 lata wymieniłem 2 razy tulejki na wahaczach przednich, podobno jest to zmorą Omegi.
Jednym słowem ujmując jest bardzo odpobra na polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Długie auto nie dla kobiet. czasem jest problem z cofaniem.
Słaba widoczność przez tylną szybę.
3,0
Ergonomia
Moc...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiele w tym temacie pisać nie muszę. Typowe auto rodzinne.
4,0
Wyciszenie
Silnik V6 jest dużo cichszy niż 4 cylindrowiec ale nie mam zastrzeżeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW
[l/100km]