Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega B Kombi

xilb, 16 lat temu
Silnik 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 217 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pewnie dlatego że pochodzi wprost od BMW, ale cena samochodu znacznie niższa i reszta też niczego sobie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Alternator, rozrusznik
Układ hamulcowy : Tarcze, klocki
Inne : Drobne usterki
5,0
Całokształt
Świetnie wyposażony, w standardzie xenony, climatronic, ABS, ESP, zestaw audio z CD; czujniki parkowania, pełna elektryka, super fotele obite miękkim welurem, ogromne wnętrze, znakomicie wyciszony, wystarczająco szybki żeby utrzeć czasem nosa psudotuningowcom, spalanie na akceptowalnym poziomie, o wszelkich usterkach informuje komputer, nawet o spalonej żarówce... JEDNYM SŁOWEM KTO RAZ SPRÓBUJE A NIE WIERZY W KULT AUDI BMW MERC NIE POŻAŁUJE.
Wrażenia
5,0
Silnik
Małe sprostowanie: nie jest to V6 tylko rzędowy 6 cylindrowy (defacto od BMW i dzięki temu silnik ten jest tak dobry). Na niskich prędkościach obrotowych totalna turbo dziura i auto ślamazarnie się rozpędza, ale gdy obroty wzrosną dosłownie w jednej chwili wciska w fotel, 150 KM sprawdza się świetnie, ciągnie do 210 km/h (i więcej) bez najmniejszych oporów. Trwałość bez zarzutu, 215000 km i nie berze oleju, mocy nadal pod dostatkiem, bardzo cichy - JEST DOBRZE A NAWET BARDZO.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez oporów choć mogłoby się to odbywać trochę bardziej precyzyjnie. Poza tym przydała by się 6-stka.
3,0
Układ jezdny
Nie wiem czego to sprawka (może opony 225 mm?)ale w koleinach bardzo źle się prowadzi, miękkie zawieszenie tańczy wtedy i samochód sam wybiera tor jazdy; da się to opanować ale mogło by być lepiej. Napęd na tył jest bardzo dobrym rozwiązaniem, seryjnie ABS i ESP czuwają i reagują jak coś jest nie tak.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i przez lusterka zewnętrzne jest bardzo dobrze (duży zakres regulacji fotela i lusterek, brak martwego pola), do tyłu gorzej ale auto ma 5 m długości, nie oszukujmy się. Seryjne czujniki odległości załatwiają sprawę parkowania i można wszędzie się wcisnąć bezstresowo nawet na milimetry (oby tylko nigdy się nie popsuły).
5,0
Ergonomia
Mnóstwo schowków, deska dobrze rozplanowana, może tylko przyciski są trochę małe ale to kwestia przyzwyczajenia, tu wszystko odbywa się automatycznie (climatronic, radio sterowane w kierownicy) więc nie potrzeba w czasie jazdy zbyt dużo kombinować. W nocy drążek skrzyni biegów jest oświetlony więc ktoś kto nie zna samochodu szybko w nocy połapie się jak wchodzą poszczególne biegi, poza tym mnóstwo innych lampek, fotele regulowane elektrycznie praktycznie we wszystkich płaszczyznach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic czasem za bardzo chłodzi (ale może to kwestia konkretnego samochodu), po za tym mnóstwo nawiewów, wszystko sterowane elektronicznie i automatycznie - oby tylko nigdy się nie popsuło. Stojąc w korku można włączyć automatycze izolowanie wnętrza gdy układ wykryje szkodliwe stężenie toksyn na zewnątrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo przestrzeni, można jechać w daleką podróż nawet w 5 osób + bagaż - w kombi praktycznie przestrzeń nieograniczona - do linii okien 530 litrów, ale składamy roletę i mamy jeszcze drugie tyle po dach (jak komuś mało to są relingi, kupujemy boks i tam pakujemy resztę która się nie zmieściła). Fotele wygodne, szeroko rozstawione, jadąc w 4 osoby każdy ma swój podłokietnik i nie stuka łokciem we współpasażera. Składamy tylną kanapę i mamy ciężarówkę - 2 metra długości, równą podłogę i 1800 litrów po linie okien, można spokojnie wstawić materac 2 osobowy i spać.
5,0
Wyciszenie
Czy jedziemy 100 czy 200 km/h nie słychać (widać) różnicy jeśli oczywiście nie spojrzymy na prędkościomierz, jedyne głosy to radio i/lub szumiący nawiew wentylacji. Prawdziwe limuzyna, czasem trochę zahałasuje zawieszenie ale bardzo symbolicznie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1,8 tony masy własnej spalanie jest naprawdę niezłe. W trasie z klimą 6,5 litra; w mieście z klimą 9, bez klimy około 7,5-8,0. Komputer pokładowy czasem bardzo stresuje pokazując spalanie chwilowe 40 litrów ale to świetny "hamulec" i od razy zdejmuje się nogę z gazu
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy kosztował za swojej świetności 160 tys - był to gwóźdź do trumny modelu bo za tyle ludzie po prostu woleli kupić audi A4 czy bmw 3, a szkoda. Za to używany jest już znacznie tańszy od konkurencji i może sobie na niego pozwolić zwykły "śmiertelnik".
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem coś się zepsuje, często drobiazgi, jakiś czujnik, żarówki, tempomat przestaje działać, po chwili znów działa, ale nie jest tak źle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki rzadko, raz mnie zawiódł (choć nie tak totalnie bo dojechał o własnych siłach do warsztatu i tam na placu "zmarł", to się nazywa fart - zepsuł się alternator i kończył się prąd - ale 20 km przejechał na tym co było w akumulatorze), sprzęgło padło po 200 tys ale to przytrafia się i innych samochodom często nawet wcześniej, poza tym amortyzatory, hamulce (komplet 4 tarcze i 4klocki) - generalnie jak na masę samochodu i przebieg nie jest tragicznie, nic nie jest wieczne.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Omega B Kombi