Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega B Kombi

blix, 17 lat temu
Silnik 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
3,85
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę wciska w fotel, wszelkie pseudo sportowe auta w stylu honda civic mogą się tylko popatrzeć na tylny zderzak, szkoda tylko że zakres obrotów jest tak mały (mały bo diesel) i trzeba zmieniać bieg kiedy wysokoobrotówki beznynówki ciągną dalej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Niestety 1,7 tony nie działa zbyt dobrze na wahacze, amortyzatory itp
Karoseria : Starsze rdzewieją - ale te po 2000 roku są lepiej dopracowane
Silnik : Niestety zaniedbany silnik szybko się zemści
4,0
Całokształt
Auto warte uwagi, przestronne, szybkie, bogato wyposażone... tylko ta wszechobecna elektronika... płata czasem figle... koniecznie czujniki parkowania do miasta - jednym słowem prawdziwa limuzyna za niewygórowaną cenę
Wrażenia
5,0
Silnik
150 KM ładnie się zbiera... choć masa 1,7 tony robi swoje
3,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy i czasem działa lekko nieprecyzyjnie
3,0
Układ jezdny
Trochę nadsterowny... wspomaganie niezbyt precyzyjne
Komfort
2,0
Widoczność
Do tylu fatalna - gdyby nie Parktronic było by krucho przy manewrach; do przodu jest już znacznie lepiej
3,0
Ergonomia
Trafić w odpowiedni guzik w czasie jazdy nie odrywając wzroku od drogi graniczy z cudem... a i tak czasem trafia się nie w to co się chciało... na szczęście wszystko jest Automatic - klima sama się ustawia na odpowiednią temperarturę więc nie trzeba za często bawić się klawiszami
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie super, Climatronic czasem aż za bardzo chłodzi... bardzo przyjemny klimat
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna!!!!! a po złożeniu foteli (kombi) można wstawić materac i spać - długość 2 m, równa podłoga
5,0
Wyciszenie
Cicho choć czasem klekot diesla i świst turbo lekko daje o sobie znać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2,5 litra musi trochę palić - w mieście 10 litrów, ale przy bardzo spokojnej jeździe 80 km/h potrafi spalić i 3,5 litra (1,9 TDI mógłby pozazdrościć) a pod nogą zawsze 150 KM do dyzpozycji
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto naprawdę tanie w porównaniu z konkurencją BMW, AUDI, Merc... choć nowe kosztowało 160 tys i to był chyba gwóźdź do trumny modelu tak używane można nabyć za przyzwoite pieniądze i rozkoszować się luksusem klasy wyższej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety wszechobecna elektronika daje o sobie znać - co chwila psuje się jakis czujnik i komputer alarmuje błąd, wyciek płynu chłodniczego itp. na szczęście czasem da się naprawiać na częściach używanych ze starszych modeli
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne ustarki raczej nie występują, sprzęgło wytrzymało 200 tys km - co prawda już trzyma się resztką sił ale i tak przy takiej mocy i momencie obrotowym 300 Nm mało który samochó wytrzymałby do takiego przebiegu z oryginalnym sprzęgłem, trzeba dbać o wszystko - tankować super ON (lepiej dać parę groszy więcej na litrze), nie szaleć na zimnym silniku i przestrzegać zasad postępowania z turbo - np. nie gasić od razu po ostrej jeździe - a wszystko powinno byc OK

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Omega B Kombi