Mam w automacie i nie chcę już skrzyni manualnej.Ogromna wygoda i komfort.Trzeba się tylko przyzwyczaić i nauczyć operować odpowiednio pedałem gazu,a wtedy jest i dobre przyspieszenie i w miarę ekonomiczne autko.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy i zawieszenie nie budzi zastrzeżeń.Prowadzi się doskonale i dobrze tłumi wszelkie nierówności.Niestety nasze warunki drogowe są w stanie załatwić każdy układ zawieszenia , a Omega jest autkiem ciężkim i amortyzatory w kiepskim stanie powodują,że lawinowo sypie się wszystko co jest w zawieszeniu(drążki,przeguby,tuleje met.-gumowe itp.)
Komfort
5,0
Widoczność
W zasadzie nie ma się do czego przyczepić.Widoczność we wszystkie strony jest b.dobra(mówię tutaj o wersji kombi).
5,0
Ergonomia
Wszystko jest o.k. Biorąc pod uwagę fakt ,że jest to autko bardzo szerokie i przestronne to wszyskie włączniki,przełączniki i inne potrzebne w czasie jazdy urządzenia są pod ręką.Poza tym autko przestronne i komfortowe.Regulacja foteli przednich we wszystkich płaszczyznach daje ogromny komfort dla użytkowników.Ja mam wersję z fotelami RECARO więc dodatkowo rewelka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sam system ogrzewania jak i klimatyzowania auta nie budzi zastrzeżeń jeżeli chodzi o nastawione wartości temp.(klimatronic).Jest jedna wada i to poważna o której słyszałem od innych użytkownikówi sam ją w pełni potwierdzam-cholerna podatność na parowanie wszystkich szyb.Wystarczy wsiąść w mokrych butach lub zmieni się wilgotność powietrza na zewnątrz(np.w górach)i kompletny brak możliwości osuszenia zaparowanych szyb przez nawiew.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć ,auto przestronne,wygodne i komfortowe.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze ale można coś poprawić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silniki z BMW jakie były w tych rocznikach montowane są super ale nie jest to najnowsza generacja.Jak na tak ciężkie auto i automat jestem zadowolony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując jakość , a przede wszyskim komfort i przestronność tego auta do jego ceny i kosztów utrzymania to nie mam żadnych zastrzeżeń.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardem jest fakt usterek pilota do centralnego zamka.Przełącznik kierunkowskazów zespolony pozostawia też wiele dożyczenia.Poza tym same pierdoły ale denerwujące.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadie nie jest źle ale podobno jest to norma,że pada 4-ty wtrysk sterujący(koszt 800-900 PLN),zawór nagrzewnicy (ok.80-120 PLN),pompa lubi się rozszczelniać (trudności z uruchomieniem przy ciepłym silniku), Swiece żarowe w zasadzie trzeba wymieniać co sezon.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 131KM 96kW
[l/100km]