Zawieszenie
: Mimo swojego przebiegu jest bez wad, a wygoda na najwyższym poziomie.
4,0
Całokształt
Mimo pewnych wad (raczej drobnych) jest to funkcjonalne, duże, wygodne, dobrze wyposażone i nie najdroższe w utrzyamniu auto.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest za słaby jak na tak duże auto. Być może moja opinia bierze się z tego, że wcześniej jeździłem prawie 200-konnym dieslem o mniejszej masie i bardziej sportowym zacięciu.
Jest zima i jest też problem z odpalaniem. Do -10, jesli nie stoi dłużej niż 12 godzin, jeszcze da radę. Powyżej to już tylko hol (za ciężki na pycha :)). Czytałem na forach, że to kwestia odpływu paliwa w tych modelach i można z tym powalczyć - ja czekam na koniec zimy...
4,0
Skrzynia biegów
Zastrzeżenia mam jedynie do zbyt krótkiej jedynki i być może do braku 6go biegu, ale nie wiem, czy przy tej mocy silnika byłoby to dobre rozwiązanie.
5,0
Układ jezdny
Mam przejechane ponad 170 tys. i z zawieszenia nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy - żadne. Auto jest duże i mega wygodne.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzeżeń w tym zakresie.
2,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dużo ustawień.
W moim modelu brakuje regulacji kierownicy w drugiej płaszczyżnie - byłem tym brakiem mocno zdziwiony.
Słaba jakość (jak na klasę auta) wewnętrznych plastików, gałek itp.
Przenosi drgania na najniższych obrotach, skrzypią przyciski do zamykania drzwi. Jako, że wszelkiego rodzaju skrzypienia i \"zdrapki\" wywołują u mnie za każdym razem wściekłość, miały one duży wpływ na ocenę w tej kategori w aucie tej klasy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Potwierdzam opinie innych użytkowników. Nowy filtr kabinowy nie rozwiązuje w stu procentach kwestii parowania szyb.
Wentylator często pracuje na wysokim biegu w trybie AUTO i przez to jest głośno.
Na plus: oddzielny nawiew powierza na tylną kanapę oraz dwustrefowy klimatronik. Prawie 4, ale jeszcze 3. :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak uwag: mnóstwo miejsca, duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Nie narzekam. Jak wyciszę wentylator od ogrzewania/ klimy i auto się rozgrzeje (silnik) to jest ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duża waga i większy od ekonomicznego diesel to raczej cechy, które nie powinny być złudne co do spalania. Nie potrzebuje jednak cysterny i w 10l/ 1oo km zawsze (przy nie rajdowej jeździe) się zmieści.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze bardzo trudno jest kupić samochód, który zaoferuje swojemu użytkownikowi tak dużo, jak Omega.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zmienarka i CD do naprawy. Poza tym ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam na razie takich problemów.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]