Zawieszenie
: pewne prowadzenie a jednoczesnie przyjemnie miekki
4,0
Całokształt
Ogromnę auto za bardzo rozsądne pieniądze należy mu jednak wybaczyc kilka niedoróbek i wad.Na koncu opini napisałem że nie kupił bym go jeszcze raz i to prawda ale dotyczy auta z silnikiem diesla chyba ostatniego w moim życiu.Na wersje 2.2 benzyna zamienił bym go z miejsca
Wrażenia
4,0
Silnik
Pierwszy kontakt z dieslem i chyba dla mnie to nie jest to. Silnik kulturą pracy bardziej pasuje do dostawczaka niż auta klasy wyższej. Tu na pewno duże rozczarowanie. Natomiast to co oferuje w zamian zwraca uwagę elastycznosc świetna na 3,4 i 5 biegu zostawi w tyle 110 konne tdi vw ( w końcu ma 280 nM). Mimo że ma co ciagnąc to naprawdę daję radę, dużą masę zauważymy tylko przy podjezdzaniu pod górę gdzie prędkosc wyraznie spada.Przyspieszenie do 100 raczej przecietne 14 sekund ale potem jest juz tylko lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
Miałem kiedyś astre f i w porównaniu do niej to widac że opel nie przespał tych kilku lat. Naprawde udana skrzynia, lekko pracuje przelożenia dobrze dobrane może z całą pewnoscia konkurowac z nissanowską.Pierwsze auto w którym wsteczny wrzucam za pierwszym razem, bez rzadnego oporu czy zgrzytu.Jak to diesel lubi troche wyższe obroty minimum to 1500 a najlepiej pod 2000 żeby spokojnie przyspieszac.Turbo załącza się przy 1800
4,0
Układ jezdny
Też duży plus świetnie się prowadzi na szybko pokonywanych zakrętach do tego w cale nie jest twardy, przyjemnie się bujua.Ja akurat lubię takie zawieszenia.Ale nie wszystko jest idealne. Sama praca zawieszenia mogła byc cichsza w poprzednim aucie (primera) było pod tym wzgłędem ciszej ale nie jest źle.Jeśli chodzi o tłumienie nierównosci to super tylko nie lubi poprzecznych garbów na drodze( po chamowaniu tirów) czy łaczen asfaltu reaguję na nie troche nerwowo i nie przyjemnie dla pasażerów.
Komfort
5,0
Widoczność
To jest naprwde bardzo dobrze( kombi) do przodu super an boki też, może tylko troche przeszkadzają słupki przednie, do tylu tez dobrze wiadomo gdzie się kończy a do tego mam hak:) Fajna wysoka pozycja za kierownicą tylko w tym pomaga, plus za duże lusterka.
4,0
Ergonomia
wszystko ok na miejscu i tam gdzie sie tego można spodziewac. Jedyny minus to brak uchwytów na kubki,puszki.Podoba mi się podświetlenie wszystkich przycisków czy pokręteł, nawiewów itd.Bardzo dużo fajnych dobrze przemysłanych schowków( zwłaszcza te w drzwiach i pod włącznikiem świateł). Materiały na 3+ bo nie są wcale złe ( nie ma prawie wogóle twardych plastików) ale te na dzwiach bardzo łatwo się rysują a z drugiej strony do mercedesa czy audi sporo jednak brakuje.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dobrze chłodzi,szybko grzeje (nie wiem ale chyba ma elektryczną grzałke bo nie widzialem diesla który by tak szybko dmuchał gorącym), dużo nawiewów to plusy. Minusy to bardzo głośna praca dmuchawy, kiedy używamy climatronica dmucha jak szalony i non stop żeby urzymac żądana temperaturę, ale najgorsze jest parowanie szyb i czas jaki musi upłynąc żeby tej pary się pozbyc nawet używając klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daję doskonale. Z tyłu zmiesci sie każdy nawet jeśl fotel odsuniemy na maksa do tylu.Niespodziewanie dobrze sprawdza się w kontaktach damsko-męskich:). Bagażnik tęż większy chyba juz byc nie mogł choc roleta jest poprowadzano dosc nisko ale przeciez można ją odsunąc.Na przednich fotelach klasa biznes to jest to napewno,idealny na długie trasy,świetne fotele,pełno miejsca i doskonale trafione podłokietniki.
3,0
Wyciszenie
największe rozczarownie niby to przeciez diesel ale mogli się bardziej postarac. W jeździe miejskiej czy przy przyspieszaniu naprawde jest głośno. Rozgrzanie pomaga tylko troche.Ocene 3 dostł tylko dla tego że na trasie przy prędkości 100-140 jest nieżle i nie narzuca się ze swoim warkotem.Później robi się głośniej ale też da sie wytrzymac.Kolejny minus za szumy powietrza w 2 lata starszym nissanie którym jeździłem poprzednio szumów w ogóle nie było słychc.Zdecydowanie najsłabsza strona auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daje dobrze choc na poczatku jednak sie rozczarowalem spodziewałem sie spalania na poziomie 5.5 a wychodzi na trasie 6.9-7.0 ale birąc pod uwagę mase auta i to z jakimi predkosciami jeżdzę (110-140) do tego cały czas walcząc z tirami to nie jest źle a jadąc spokojnie do 110 zejzie poniżej 6.Co ciekawe w miescie najwiecej spalił 7.3 też nie bedąc wcale oszczedzanym.Autostrada podobnie jak na trasie, przy 180 utrzymując prędkosc komputer pokazuje poniżej 11, ja nie znam benzyniaka który tyle by spalał przy takich prędkosciach
4,0
Stosunek jakość/cena
nie kupimy takiego auta ,z takim wyposażeniem, z diesel ,z tego roku za te pieniądze i mimo kilku przypadłosci to jednak warto to auto rozważyc
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie podswietla prędkosciomierza do 50 i obrotomierza od 5000 ( spalona jedna diodka)
tylna prawa szyba nie daje się zamknac na raz tzn. trzeba ją zamykac ,,krótkimi skokami"po pare centymetrów bo inaczej wraca do pozycji otwartej
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spalony przekaźnik świec żarowych,żeby odpalic rano trzeba ręcznie wyciągnąc magiczną wtyczkę
Pewnego dnia nie chciał odpalic i miał tak przez 3 dni z powodu rozszczelnienia się przewodów paiwowych a raczej ich połączeń( zasysał powietrze ). No i niegroźne wprawdzie ale nie przystojące 8 letniemu delikatne wycieki oleju.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]