Jeżeli ktoś szuka wyścigówki, to może się rozczarować. Jeśli jednak ktoś szuka wygodnego, dobrze wyposażonego krążownika, któremu nie straszne wyprzedzanie, czy szybkie ruszanie na skrzyżowaniu to będzie zachwycony tym samochodem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyspieszanie, czy wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Ta jednostka jest idealna do tej budy. Samochód jedzie tak jak powinien, płynnie i elastycznie. Nie brakuje mocy, nie jest też jej za dużo, jest po prostu tak jak powinno być.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegi, to trochę za mało, co przekłada się na większe spalanie. Poza tym same plusy. Płynnie i bez żadnego szarpania przerzuca biegi, tryb sport działa bardzo fajnie, nie spotkałem się z żadnym dziwnym zachowaniem skrzyni, lub jakąś usterką.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie miękkie, ale bardzo dobrze trzyma się drogi. Jedzie się miło i wygodnie, bez strachu, że przy większej prędkości wypadniemy z zakrętu.
4,0
Karoseria
Jak na pełnoletni samochód i tendencje Opla do rdzewienia, to jest bardzo dobrze. Oprócz delikatnych pryszczy na rogu drzwi od wewnątrz i małego ogniska pod nadkolem nic nie gnije.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra do przodu, na boki i do tylu. W lusterkach także wszystko ładnie widać.
5,0
Ergonomia
Dostęp do wszystkich przycisków i przełączników bardzo dobry. Sterowanie z kierownicy ułatwia sprawę, do tego wygodny podłokietnik z którego idealnie sięgam do przycisków radia i dźwigni zmiany biegów. Czysto, przejrzyście i wygodnie, bez żadnych wodotrysków. Na minus jeden uchwyt na kubek, który znajduje się pod podłokietnikiem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie mogłyby być trochę bardziej wydajne. Na krótkich odcinkach ciężko o schłodzenie, lub nagrzanie wnętrza. Przy dłuższej jeździe jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, nawet tych siedzących za kierowcą, który ma ponad 180 cm. Bagażnik zmieści chyba wszystko co chcielibyśmy tam wsadzić, oczywiście w granicach rozsądku. Bez problemu można zapakować się w pięć osób z obfitymi bagażami na dłuższe wakacje.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na bardzo dobrym poziomie. Nie odczuwam żadnych niedogodności podczas jazdy po mieście, czy na autostradzie. Powyżej 160 km/h zaczyna trochę szumieć, ale to normalne chyba w każdym samochodzie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tutaj Omega nie wypada najlepiej. Ta jednostka jest bardzo paliwożerna i nawet najbardziej ekonomiczna jazda jest kosztowna. Na zimnym silniku wysysa paliwo jak samolot. Przy kickdownie paliwo leci jak ze spłuczki. Ale coś za coś...
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym nie znajdziesz tak wyposażonego i wygodnego samochodu z takimi osiągami.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo męcząca sprawa. Naprawisz jedną pierdołę, to za chwilę psuje się następna. Na szczęście są to usterki, które można usunąć za kilka, czy kilkadziesiąt złotych, albo własnoręcznie za pokocą młotka i śrubokrętu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek poza uszkodzoną przekładnią kierowniczą (co w tym modelu jest rzadko spotykane i trzeba mieć pecha, żeby taka usterka wystąpiła), oraz uszkodzoną listwą zapłonową, która nadgryziona zębem czasu po prostu popękała.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
[l/100km]