Inne
: Wygoda i ilość miejsca. Koszty utrzymania i serwisu. Przy LPG mamy koszty spalania nowego kompaktowego korpowozu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza!
Silnik
: Cieknąca pokrywa zaworów i łączenie między silnikiem a skrzynią.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
X20XEV, jak się nie dba to zaczyna znaczyć teren. Generalnie prosta konstrukcja i łatwa do robienia. Rozrząd to jakieś 3h bez pośpiechu.
LPG lubi, przy dobrze skalibrowanej instalacji dużo lepiej się zbiera niż na PB.
4,0
Skrzynia biegów
Może nie rewelacja, ale jak się dba to się ma. Olej wymieniany co 3 lata z filtrem. W niektórych automatach lubi się poluzować/wytrzeć taśma i trzeba ją podciągnąć. Jak się nie wymienia oleju a szaleje, to zacinają się zawory, np. 2-3 który lubi sobie podczas zmiany z 2 na chwilę zasprzęglić i wbić 3.
4,0
Układ jezdny
Przy pojedyńczym wachaczu z przodu trudno oczekiwać jazdy jak po torach, ale generalnie wole to niż te nowoczesne mega sztywniarstwo. Tył może bujać, ale to od wyrobionych "prosiaków".
Jazda jak prawdziwą limuzyną w standardzie, ale przy lekkim wkładzie można zbudować sidewalkera :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność oceniam na doskonale, zwłaszcza po przesiadkach bezpośrednio z kompaktów Megane HB 2014 i 308 HB 2016, czy też Subaru Forester 2007 i XV 2015.
4,0
Ergonomia
W przedliftowych omegach było dla mnie trochę przyjaźniej, ale do wszystkiego się można przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prawdopodobnie leciwość (przytkana nagrzewnica) sprawia, że ogrzewanie to bolączka omegi. Klimatyzacja chłodzi zadowalająco o ile nie zacznie kapać z kompresora, bo wtedy to polecam zestaw naprawczy, manual z neta i naprawa we własnym zakresie, bo używane pewnie mają to samo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko w bawarskiej e65 siedziałem wygodniej :)
4,0
Wyciszenie
W 2L, 21 letnim sedanie ze strumienicą było przygłośno, ale już staruszka była rozklekotana. W obecnym 3.2L jest aż za cicho. Dopiero powyżej 3tyś obrotów zaczynam słyszeć silnik, a żeby usłyszeć zawieszenie muszę zaliczyć pozimową dziurę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koła 235/45 17R.
Trasa 100-160. Miasto zakorkowane, czasem obwodnica to i się trochę pociśnie.
Codziennie przez stołeczne ok 65km (średnia 30/h). Bez automata można się zawachlować :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mogę się nadziwić, że ludzie wolą kupić sobie np.: H i20, albo N Note jako rodzinne wozidło. Za 10tyś można kupić ome w super stanie, z resztą nie tylko ome... a za resztę wyjechać całą rodziną na nie jedne super wakacje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystkie drobne usterki wynikały z zaniedbania i ze starości. Zaśniedziałe styki, przerwane przewody.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą wyraziła swoje zdanie o jeździe 200km/h na LPG po autystradzie wolności. (X20XEV) Tak, tak, dobiła na automacie do 200. Czujnik położenia wału- połamany przewód i po jeździe, wymiana to wyzwanie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
[l/100km]