Bardzo fajne auto o dużym poziomie użyteczności.
Na pewno wygodne na długie trasy. Mam Omegę jako drugie auto w rodzinie, na miasto mam toyotę yaris.
I taki zestaw jest ok , auta siebie uzupełniają.
Po prostu Omega to duży, wygodny \"lekki krążownik\"
którym doskonale pływa się po czarnych, spokojnych asfaltowych wodach :-)), uroku temu pływaniu dodaje tempomat, który sobie na autostradach uruchamiam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest doskonały do tego auta, jedyny minus to dostęp do elementów silnika podczas napraw (np wymiana świec, czy termostatu), jest on utrudniony co powoduje wydłużenie czasu wymiany i podnosi koszty.
Za to dźwięk V6 podczas podróży jest muzyką dla uszu.
170 KM to też zapas mocy podczas manewrów np wyprzedzania.
Jechałem z rodzinką 4 osoby plus pełny bagażnik, a jak trzeba było wyprzedzić to silnik wydawał z siebie tylko głośniejszy pomruk i auto rwało do przodu tak jakby nie było załadowane.
5,0
Skrzynia biegów
Automat.Po prostu komfort, ma tryb zimowy oraz sportowy, oraz tryb górski.Każde z ustawień powoduje zmiany w charakterze auta. Z rodzinką ustawienie komfort, samemu sport (szczególnie kiedy ruszam z pod świateł):-)
5,0
Układ jezdny
Omega doskonale trzyma się drogi. Auto stworzone jest do długich tras. Na autostradach i drogach ekspresowych super, jedzie jakby była przyklejona.
Układ hamulcowy z TC i ABSem , na mokrych nawierzchniach perfekcja.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w kombiaku, dobrze jest zamontować kamerę cofania.A poza tym bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Każdy przełącznik na swoim miejscu.Duże czytelne zegary.Regulowane podświetlenie kokpitu, podczas tras nocą zegary nie męczą oczu (po przyciemnieniu).
Brak uchwytów na napoje, ale w tamtych latach nie brano tego pod uwagę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klima-tronik sprawuje się rewelacyjnie.Czy zima czy lato zawsze 21 st.C.
Do tego podgrzewane fotele oraz tylna kanapa i szyberdach na lato.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu komfort i wygoda.Dla 4 osób istna limuzyna.
4,0
Wyciszenie
Jest dobre.Do 120 km/h tylko lekki pomruk silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie benzyny takie jak przy takiej pojemności i mocy ok 10-12l na 100km.
Plusem jest instalacja LPG, w trasie ok 9-10l/100km,
w mieście 12-14l/100km.
Średnie wyniki podane niżej dotyczą LPG.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2008 zapłaciłem 14,900 zł za rocznik 1998, miał nową instalację LPG.
Tanio jak za auto z takim wyposażeniem i za taką wielkość auta.Można powiedzieć \"dużo i tanio\".
Natomiast są auta cieszące się lepszą opinią dotyczącą jakości.To po prostu Opel który ma 11 lat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 10 lat i cierpi na dolegliwości wieku dojrzałego.Trochę \"skrzypi\".Poprawiałem mocowanie tapicerki drzwi, bo fabryczne mocowania odkleiły się.
Choć wymieniłem pompę ABS-u latem jak stoję w korkach zapalają się kontrolki TC i ABS-u.(jest to irytujące).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Znowu wskażę na wiek.Wymieniłem czujnik wału,w przeciągu 3 miesięcy 2x pompę paliwa , termostat (najbardziej czasochłonna wymiana), pompę ABS-u (rozwalili ją podczas montażu instalacji LPG)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 170KM 125kW
[l/100km]