Karoseria
: Pojawiają sie delikatne ogniska korozji ale auto ma 13 lat
4,0
Całokształt
Po prostu to jest dobry samochód. Wystarczy kupić zadbany egzemplarz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik V6, dźwięk boski, kultura pracy super, cisza. Musi się rozkręcić żeby sprawnie poruszać ciężkie auto.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna, nigdy nie miałem z nią najmniejszych problemów, biegi wchodzą lekko i pewnie.
3,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie dopiero na felgach 17\", an 15\" po prostu ponton.
Komfort
4,0
Widoczność
jak ktoś potrafi jeździć samochodem i korzystać z lusterek nie będzie miał najmniejszych problemów na parkingu. Omega mimo swojej długości jest bardzo zwrotna (napęd na tył)
4,0
Ergonomia
W mojej wersji posiadam fotele RECARO i przy wzroście 187 cm zasłania mi kierownica górna część zegarów. W poprzedniej omedze ze zwykłymi fotelami tego nie było. Widocznie RECARO są trochę wyższe mimo ustawienia fotele w najniższej pozycji
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik działa sprawnie, niestety sprężarka wyraźnie osłabia silnik
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
KOLOS, po złożeniu tylnej kanapy mamy ponad 2 metry płaskiej podłogi, a po złożeniu przedniego fotela 2,80m.
5,0
Wyciszenie
V6 to po prostu bajka, cisza niezależnie od prędkości czy obrotów silnika. W 2.0 16V było dużo głośniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
GAZ STAG 300-6 nie mam problemów spalanie 10 litrów w trasie 14 litrów po mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata i 50 000 km, nie licząc części eksploatacyjnych wymieniłem :
Drążek stabilizatora prawy - 60 zł
Zawór trójdrożny nagrzewnicy - 120 zł
Linka ręcznego - nie pamiętam ceny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK, auto zawsze dowiozło mnie na miejsce
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 170KM 125kW
[l/100km]