Inne
: Komfort jazdy, przestrzeń, spalanie przy ekonomicznej jeździe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Dość szybka korozja
Układ elektryczny
: Czujnik wałka rozrządu
Inne
: Zamki, wycieraczki, pogrzewanei szyby
4,0
Całokształt
Auto oceniam dobrze, pomimo masy denerwujących drobiazgów. Płynie po drodze i jednostka 2.0 16V ma wystarczającą dynamikę, żeby szybko wydostać się ze skrzyżowania w dużym mieście. Bezkonkurencyjna pojemność bagażnika i znakomita widoczność dookoła auta z pozycji kierowcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Żadnej awarii zmuszającej do przerwania podróży. Miałem wrażenie, że silnik chodzi najlepiej jak ma połowę wymaganej ilości oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Przez 8 lat nie miałem z nią najmniejszych problemów. Biegi zmieniają się płynnie, pomimo upływu lat. Nie wymagała żadnej konserwacji.
5,0
Układ jezdny
Najczęściej wymiana drążków stabilizacyjnych (tani zakup i koszt wymiany), Inne elementy zawieszenia wytrzymałe i nie wymagające częstej wymiany.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja. Równe, duże szyby wokół całego samochodu znacznie ułatwiałją ocenę jego gabarytów podczas parkowania. A jest co parkować...
5,0
Ergonomia
Dla mnie też bardzo dobrze. Fotele jak do oglądania TV w domu, Wygodnie układa się prawą nogę na tunelu wału - długie trasy nie męczą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak powodów do narzekań...pomijając dość intensywne zaparowywanie szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem kapitalne auto. Siadamy w wygodnym fotelu i w drogę. Nie daje wrażenie "przytłoczenia".
5,0
Wyciszenie
W zależności od stanu uszczelek, maty wyciszającej silnik. Dobrze utrzymana Omega jest cicha w środku. Niestety z czasem polskie drogi dają się odczuć iw tej kwestii.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaledwie kilka poważnych napraw w przeciągu 8 lat. Żadna nie zruinowała domowego budżetu (wymiana kolektora wydechowego, planowanie pokrywy zaworów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Kalkulując ceny używek, dobrą dostępność udanych zamienników części uważam to auto za bardzo uczciwą propozycję w swojej kategorii cenowej.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety dużo drobiazgów się sypie. Ograniczniki drzwi, zamki, wycieraczki, silniczki regulacji świateł i nie tylko. Większości z tych usterek mechanicy nie chcą się podjąć do naprawy. Jeżeli jednak mamy czas i miejsce, lub sprawdzonego "mechanika-dłubacza" to można je tanio i dość prosto doprowadzić do właściwego stanu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czujnik wałka rozrządu a być może bardziej jego przewody elektryczne. Polecam najpierw "pomerdać" kablem, zanim oddamy na wymianę i niepotrzebnie wydamy pieniądze i na czujnik i na robociznę. Niestety mało kto się podejmie wymiany wiązki a najczęściej tam jest problem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]