Silnik
: Mimo niewielkiej mocy w stosunku do masy auta, jest w stanie je poruszać nawet dość dynamicznie, a przy delikatnym traktowaniu odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: ślady korozji na rantach drzwi i tylnych błotnikach
Zawieszenie
: szybko zużywające się elementy stabilizatora
Silnik
4,0
Całokształt
Omega to spore auto, dające dużo komfortu i przyjemności podczas jazdy, ardzo dużo miejsca w kabinie, a w wersji kombi daje dodatkowo ogromną przestrzeń bagażową z wieloma możliwościami aranżacji. Samochód z tym silnikiem i instalacją gazową jest bardzo ekonomiczny i niedrogi w eksploatacji. Wymaga jednak pewnej uwagi i tzw. dobrej ręki, ponieważ trapi go wiele usterek i częstych awarii, których usunięcie w warsztacie może być dość kosztowne. Więcej szczegółów w opisie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik odznacza się wysoką kultura pracy, pracuje bardzo miarowo. Jest też dość elastyczny biorąc pod uwagę masę auta i jego wysokoobrotową charakterystykę. Niewielkie zużycie oleju rzędu 1 litra na 5-7 tys km
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna zmiana przełożeń, nigdy nie haczy, nie ma problemów z redukcjami na niskie biegi, przyczepić się jedynie można do małej różnicy między 4 a 5 biegiem - piątka mogła by być 5% dłuższa
4,0
Układ jezdny
Czuły układ kierownicy i duża zwrotność. Zawieszenie jest optymalne pod względem komfortu i precyzji prowadzenia. Dobre właściwości jezdne zarówno na miejskich nierównościach jak i przelotach autostradowych. Jedyny minus to niewysoka trwałość na polskich dogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj spory plus, przy opanowaniu gabarytów auta można parkować na centymetry, Duże lusterka i spora widoczność przez szyby we wszystkich kierunkach.
4,0
Ergonomia
Podczas jazdy wszystko jest na swoim miejscu i nic nie nastarcza problemów. Problemem za to jest mała ilość schowków, a te są nie zachwycają pojemnością
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skuteczna wentylacja, cicha dmuchawa. Bardzo wydajna Klimatyzacja nawet w największe upały, gorzej jest z ogrzewaniem, które mimo nagrzanego silnika wymaga czasu żeby ogrzać sporą kubaturę kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża przestrzeń w kabinie, dużo miejsca nawet do wysokich osób w obydwóch rzędach siedzeń.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na najwyższym poziomie, nie słuchać szumu upon nawet przy wysokich prędkościach, bardzo cichy układ wydechowy, jedynie silnik lekko hałasuje pow 3 tys obr.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę 2 litrowy 136konny motor i po montażu instalacji gazowej masę ponad 1600k to średnie zużycie gazu 10,5 litra w trybie mieszanym uważam za doskonały wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę cenę zakupu auta i koszt jego eksploatacji w stosunku do tego co oferuje, to z pełnym przekonaniem stwierdzam ze nie ma lepszego auta dającego tak wiele za tak nie wiele.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niezawodność to typowa pieta achillesowa Omegi. Jeśli chodzi o drobiazgi to między innymi; liczne ślady korozji, szybko zużywające się łączniki stabilizatora, zapchane spryskiwacze, błędy systemu airbag, łamliwe elementy wnętrza ( uchwyty, pokrętła, dźwignie), siłownik centralnego zamka, grzejące się klemy akumulatora, nie działają podgrzewane fotele, stukające zawiasy przednich drzwi, częste zabrudzenie silnika krokowego przepustnicy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to: pompa paliwa, awaria czujnika położenia wału korbowego, uszkodzony dyferencjał w moście, zawór nagrzewnicy, pęknięty przewód hamulcowy.
To sporo jak na 2 lata/30 tys km w czasie których jeżdżę tym autem.
Na szczęście części są raczej tanie a z naprawą większości poradziłem sobie samemu lub z pomocą kolegi posiadającego kanał.
Auto nigdy mnie nie zawiodło, zawsze odpaliło i dojechało do celu. Nigdy nie musiało być holowane, czy wiezione na lawecie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]