jaco_fenderqwerrtzuzuiopiopżopżśswdfghjklłą,
18 lat temu
Silnik 2.0 i 115KM 85kW
Rok produkcji 1995
Przebieg:
203 tys. km
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wspaniałe auto godne polecenia. Opinie, że potrzeba worka pieniędzy na utrzymanie go to bzdura. Wszystkie przeglądy, i naprawy wykonywane zawczasu zapobiegają większym awariom. Wykorzystując do tego markowe zamienniki i zaufany warsztat eksploatacja auta pozostanie na zadowalającym finansowym poziomie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to V8, ale jak na tą moc zupełnie dobrze sobie radzi. Silnik bardzo ładnie chrumka, pracuje równo i jak sie go dobrze wyczuje na trasie nie trzeba często redukować. Kręcenie do 5,5 tyś. obrotów nie ma sensu. Całkiem niezły ciąg ma już przy 3 tyś. dociągając do 4,5 sprawnie przyspiesza nie paląc przy tym dużo paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie do precyzji wrzucania biegów takiej jak np. w BMW nieco brakuje , ale nie ma co narzekać. Wprawny kierowca może to zrobić płynnie, szybko i bez szarpnięć kwestia wyczucia. Dobre zestopniowanie (mała moc) niskich biegów, piątka przez to trochę krótka przy 100 km/h jest ok.2750 obr./min.
5,0
Układ jezdny
Na prostej, w zakrętach, łukach idzie jak po szynach. W sytuacjach extremalnych z początku podsterowna, a później leci dupka co łatwo skorygować. Na śniegu fantastycznie. Jeszcze nigdy nie czułem się tak pewnie i bezpiecznie zimą. Krytykowany tylni napęd to jakiś mit. Bardzo stabilny, trzyma tor jazdy. Trzeba się naprawde postarać by postawić auto bokiem. Przy dobrych gumach bardzo duży margines bezpieczeństwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna. Duża przeszklona przestrzeń. Słupki (Kombi) są nie za grube i ustawione pionowo przez co nie zasłaniają bardzo przeszkód. Przy tej wiejkości auta trzeba wspomóc się lusterkami, ale jest na prawdę dobrze. Widoczność do tyłu wzorowa, z resztą tak samo jak i do przodu.
5,0
Ergonomia
Obrotomierz to jest obrotomierz, prędkościomierz.. itd. Wszystko duże i czytelne. W nocy wszystko podświetlone, idealnie widoczne. Podłokietnik bardzo wygodny, wykładzina welurowa niezniszczalna, bardzo łatwo utrzymać ją w czystości. Ogólnie materiały niezłej jakości. Jedyny minus, to brak regulacji kolumny kierownicy oraz dwa małe punkciki klaksonu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy minimalnej temperaturze silnika poniżej 90 st.C jest wystarczająco ciepło. (ostatniej zimy średnio, ale na dworze było ponad -20 st.C a ja nie bawiłem się w kartony na chłodnicy itd.). Oczywiście im cieplej tym lepiej. Klima (manualna) rewelacja. Duże nawiewy, cztery stopnie nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tyle ile trzeba. W tym samochodzie się odpoczywa. Z tego co się orientuję są chyba tylko dwa modele posiadające większą przestrzeń bagażową od omegi kombi.
5,0
Wyciszenie
Polecam "niestandardowy" tłumik, żeby posłuchać czasem jak auto brzmi. Przy prędkościach autostradowych (niemieckich) nadal słychać wszystkie niuanse trąbki Miles´a Davis´a
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie będę wypisywał głupot, że pali mało. Mało pali Corsa n.p. 1.4. Wynik dwucyfrowy to nieco więcej niż mało. Moja Omega 2.0i Kombi spala średnio 11-12 litrów lpg i mnie to satysfakcjonuje. Nie myślę o stacji benzynowej za każdym razem jak dodaję gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zastanówmy się: auto z dwiema poduszkami, ABS, wspomaganie, elektryczne szyby i lusterka + fotel kierowcy, dwusferowa klima, radio z 6 głośnikami, welurowa tapicerka, hak, podłokietnik itp. za 2,500 EUR. Do tego wspaniale wyglądające i jezdzace. Polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W normie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na 20 000 km czujnik temperatury i załączanie klimy.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW
[l/100km]