trzy lata temu zrobilem generalny remont blachy, trochę mnie to kosztowało, ale bez tego dziś już by nie było omegi. Auto na tyle mi przypasowało, że kolejnym moim samochodem będzie omega. Samochód jest duży ale bardzo zwrotny.
Wrażenia
4,0
Silnik
elastyczny, przy spokojnej jeździe można zmieniać biegi przy 2tyś obr, bardzo trfały, miałem zdejmowaną głowicę i silnik od środka nie miał śladów zużycia. Zeszłej zimy przy -25st C odpaliłem silnik na chwilę i zgasiłem. następnego dnia silnik nie chciał zapalić. Okazało się, że olej 15W40 zgęstniały zblokował hydrauliczne popychacze. Zmieniłem olej na 10W40 i może tej zimy nie będzie już problemu.
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia haczy przy zmianie z 1 na 2
3,0
Układ jezdny
szybko padają łączniki stabilizatora, ale koszt wymiany nie jest wysoki
Komfort
4,0
Widoczność
dosyć dobra widocznośc w porównaniu z nowszymi autami
4,0
Ergonomia
jest dobrze
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jeżdżę na krótkich odcinkach i auto mam wicznie nie dogrzane (stąd też wysokie spalanie w mieście)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wsiadając do innych samochodów zawsze mam niedosyt miejsca, dlatego kolejnym moim samochodem będzie omega po 2000r
4,0
Wyciszenie
jest dobrze. Ostatnio jechałem w megance 1.5 cdi 2006r i okazało się, że wcale nie jest cichsza od mojej starej omegi (już nie wspomnę o przestrzeni na tylnej kanapie).
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie gazu tylko w mieście ok. 17,5l
ale poza miastem spada do ok. 10l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
jak ktoś raz posmakuje takiego auta, to będzie mu trudno przesiąść się do auta niższej klasy nawet nowszego
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w zasadzie wymieniam tylko części eksploatacyjne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ostatnio coś hyczało w podwoziu, ale jak pojechałem do majstra to usterka przestraszyła się "doktora" i ucichło...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW
[l/100km]