Silnik jest ciut za słaby jak na auto ważące 1.5 tony ale za to jest strasznie elastyczny. Nie ma większego problemu przy wyprzedzaniu nawet na 5 biegu. Jedynym minusem jest duze spalanie w mieście ale coś za coś :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynai biegów działa bez zarzutów. Jedynym mankamentem są długie przełozenia drązka zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zmieniam średnio co 40-50 tyś ale ten typ tak ma. Zawieszenie komfortowe ale niestety nie wytrzymuje trudów podrózowania po naszych drogach. Po wymianie zawieszenia autko jedzie jak po sznurku, staje się podsterowne dopiero przy sporych prędkościach ale to chyba normalne. Jedynie UWAGA NA MOKRYM I ŚLISKIM lubi robić cuda przez tylni napęd.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dosyć dobra na wszystkie strony.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa bardzo dobrze pomimo że autko nagrzewa się dość długo ale to juz wina zbyt durzej przestrzeni. Mogła by pracować nieco ciszej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myśłałem że Mercedes W 123 jest przestronny ale Omega to istny Air Bus.
5,0
Wyciszenie
Autko jest bardzo dobrze wyciszone. Dopiero przy większych prędkościach i większych obrotach słychać jak dla mnie przyjemne mruczenie silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja omega pali 12 miasto/10 mieszany/ 6-8 trasa. Mogła by palić mniej ale.......no cóż
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W mojej omedze rzadko się coś psuje. Zazwyczaj wymagane są wymiany podzespołów które zużywają się podczas normalnej eksploatacji. Podzespoły są wykonane naprawde dobrze i wytrzymują dosyć długo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 122KM 90kW
[l/100km]