Fajnie się jeżdzi ale niski koszt zakupu ani w sumie wysoki komfort nie rekompensują bolesnych kosztów eksploatacji . raczej mając auto z tamtych lat należy się nastawić że będziemy ostatnim właścicielem i obrać do tego odpowiednią strategię użytkowania.
Wrażenia
1,0
Silnik
silnik kosztował mnie przez rok czasu jakieś 4000zł ciągłe usterki mechanicy pocieszali, że to nie 2.3l Turbo bo to podobno juz gorzej być nie może, Bardzo brakuje mocy chociaż wprawny kierowca przywyknie, każda wizyta u specjalisty od silników wysokoprężnych to koszt od 150-600 zł + części trudny w obsłudze
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez usterek jednak krótkie biegi dają się we znaki w ciężkiej jeździe miejskiej
2,0
Układ jezdny
układ zawieszenia wymaga ciągłych wymian elementów gumowych oraz łączników stabilizatora projektanci nie przemyśleli tego układu do końca a samochód waży nie mało , hamulce raczej przeciętne też awaryjne zwłaszcza serwo zintegrowane z alternatorem oraz pompa, na przeglądzie zbierzność, siły hamowania oraz ciśnienie w kołach ok a auto ucieka przy hamowaniu. przy duzym skrecie hałasują ograniczniki, pocieszyc jedynie mogą: bardzo dobry skręt oraz wysokie zawieszenie przydatne w wielu sytuacjach.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność na poziomie średnim do puki ktoś lusterk nie ukradnie.
2,0
Ergonomia
Popielniczka w uciążliwym miejscu, dla pasażerów niby ok chociaż wybrzuszenie w miejscu nóg środkowego pasażera z tyłu jest bardzo niewygodne .z tyłu oparcie jest za niskie oraz brauje zagłówków oparcia w drzwiach z przodu mogły by być bliżej, dla mniejszych osób brak możliwości ustawienia lusterek bocznych
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
mocno zaparowana szyba ustępuje w 4-5 minut, ogrzewanie na styk przy 11 litrach płynu chłodniczego w układzie trzeba się naczekać na ciepło zimą, a w lecie nie ma zmiłuj i tak trzeba otwierać okna, oprucz tego po otwarciu tylnych okien jak to w kombi od pewnej prędkości uciążliwe dudnienie powietrza
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
daję przeciętnie ze względu na miejsce kierowcy - za duża kierownica, za wąsko w kolanach, pasażerowie mają raj
2,0
Wyciszenie
jak na diesla przystało - straszny traktor do wyboru albo zamykać okna albo słuchać głośnej muzyki
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto- 11L, Trasa - 7.3L, bardzo kosztowne naprawy blacharki wszędzie wychodzi po trochu korozja jak się nie zadba o podwozie można doczekać do przełamania sie pojazdu na pół w miejscu tylnich kół lub też wypaść z fotelem na jezdnię naprawy zawieszenia rozsądne ceny ale niestety ilość napraw czyni to auto bardzo drogim w utrzymaniu koszt przejechania 1 KM to około 1.10 zł czyli 100 Km kosztuje 110 zł licząc rzeczywisty koszt utrzymania oraz paliwo, częste wymiany oleju co 6500 Km koszt około 160zł z filtrem
4,0
Stosunek jakość/cena
nie patrząc na powyższe za tą cenę to auto cieszy do puki nie nawali a bardzo lubi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi raczej się nie psują : siłownik centralnego zamka,
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skarbonka bez dna: Non stop zawieszenie, od czasu do czasu silnik ale bardzo odczówalnie, Blacharka kocha rdzę, musiałem wymienić tłumiki,
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 D 73KM 54kW
[l/100km]