Udany zakup. Wszystkie podzespoły pracują jak należy. Nie widać śladów korozji (nawet w typowych dla omegi miejscach). Trochę obawiałem się pod tym względem zimy (sól) ale jestem mile zaskoczony. Zapowiada się, że spokojnie można nim jeszcze kilka lat pojeździć.
Istotny jest autentyczny, niewielki przebieg samochodu co przy dobrej eksploatacji dobrze wróży na przyszlość.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo wysoka kultura pracy. Słychać tylko cichy pomruk. Ruszanie z miejsca, wyprzedzanie na trasie - sama rozkosz.
4,0
Skrzynia biegów
Czterostopniowy automat płynnie zmienia biegi. Mogłaby być trochę krutsza jedynka. Samochód na trasie płynie.
4,0
Układ jezdny
Zachowując zalecane wymiary opon samochód dobrze się prowadzi, płynnie wybiera nierówności i pokonuje zakręty.
Komfort
4,0
Widoczność
Jeżeli kierowca jest oswojony z gabarytami omegi dobrze daje sobie radę.
4,0
Ergonomia
Duża przestrzeń z przodu jak i z tylu. Przyciski elektrycznego otwierania przednich szyb mobłyby być umieszczone na drzwiach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko sprawnie działa. Skuteczność dobra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Silnik słyszalny tylko przy mocnym przyspieszaniu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą pojemność. nie jest źle. Średnio 10, 2 l /100 km. Zimą około 11 l.
Na trasie około 8.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry samochód za niewielkie pieniądze. Pelne wyposażenie dodatkowe w cenie auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Delikatne stuknięcia w okolicy przednich drzwi w czasie pokonywania nierówności.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód był wcześniej w dobrych rękach. Jeżdżę nim 7 miesięcy. Jak na razie nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 24V 200KM 147kW
[l/100km]