Ogólnie może być, ale gdybym mógł wybrać drugi raz to kupiłbym np. Audi avant 100 lub MB 124
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie jest OK, ale niestety jakiś dziwny chałas wydobywa się spod maski. Brzmi to tak: w metalową rurkę należy wożyć metalowy pręt i następnie wystarczy potrząsnąć. Nie wiem czy to łożysko alternatora, czy może sworzeń w którymś cylindrze. Poza tym naprawdę bez zarzutów.
3,0
Skrzynia biegów
Przy porannym uruchomieniu źle wkleszcza pierwszy bieg, a drugi wchodzi z niewielkim oporem.
3,0
Układ jezdny
Nie ściąga, nie ma żadnych niepokojących stuków przy przejerzdżaniu przez np. tory tramwajowe lub nierówności w nawierzchni, ale niestety przenosi chałas z zawieszenia do kabiny.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeciętna dlatego, ponieważ przedni słupek przeszkadza przy widoczności do przodu, a tył (mam kombi) jest daleko i jest zabudowany.
4,0
Ergonomia
Ogólnie jest OK. Jednym z kilku mankamentów jest dźwignia otwierania przedniej maski, źle działający układ regulacji wysokości fotela kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej OK, mimo iż nie mam klimatyzacji. Zimą szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzezeń.
3,0
Wyciszenie
Nie mam jednoznacznego zdania. Na biegu jałowym podczas postoju nawet nie zauważam że silnik pracuje. Natomiast podczas jazdy mam wrażenie że słyszę syczenie, ale to może być wadą kombi - tylna klapa. Poza tym układ wydechowy potrafi rezonować.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest bliżej nieokreślone. Znajomi którzy mieli lub mają taką samą omegę twierdzą że spala w mieście 10 l/100 km, a poza miastem około 8,5 l/ 100km. Jak na razie zainwestowałem w nią (a posiadam ja od grudnia 2002 r.) około 700 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze może być. Niemniej jednak w tym wieku auto będzie wymagać cały czs dokładania.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stuka i puka coś w drzwiach podczas jazdy, trzeszczą plastiki, fotel kierowcy prawie nie posiada regulacji wysokości, parują szyby. Trudny do regulacji hamulec ręczny.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozwalił się w drobny pył rozrusznik, podczas dni deszczowych lub zimą w dni śnieżne, pali się kontrolka od ABS - wówczas układ ten nie działa. Mechanik sprawdzał i nie był w stanie usunąć tej usterki. POdejrzewa że któryś z przewodów od ABS jest uszkodzony i daje zwarcie na wodę. Puścił też zimering tylnej lewej osi. Miska olejowa poważnie się poci - napewno uszczelka. Podczas skręcania, zwłaszcza wolno, słychać dziwne piszczenie o niskich tonach dochodzące z kół. To prawdopodobnie klocki hamulcowe.