Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Monterey I Terenowy

Patrykard, 15 lat temu
Silnik 3.2 i V6 24V 177KM 130kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 410 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Monterey I Terenowy 3.2 i V6 24V 177KM 130kW 1992-1998 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny i bardzo trwały silnik ISUZU
5,0
Całokształt
Auto niesamowite. Wielkie i bardzo solidne. Grube blachy, ciężki i bezpieczny. Nie mylić z OPLEM! To jest ISUZU i jest made in Japan. Po prostu znaczki opla przyczepiali w tej samej fabryce. Ot na rynek europejski. Regularny serwis podstawą długowieczności! Chyba kupię nowszy model z silnikiem 3.5 v6
Wrażenia
5,0
Silnik
Nieśmiertelny co widać po przebiegu :) Warunkiem długotrwałości jest częsta wymiana oleju, nie musi być z górnej półki ale często - u mnie co 10 tyś ale producent zaleca co 75 tyś km. MOCNY. powyżej 3 tyś obrotów jest ryk v6 jak najbardziej pozytywny. Nie straszne mu długie trasy z przyczepą (3500km w 7 dni z tego 1200 z vw transporterem na lawecie) Jest to prawdziwy wół roboczy jestem pod wrażeniem. Zrobił jakieś 300 tyś km na instalacji gazowej I generacji, do tego przepływomierza nie ma. Poprzedni właściciel wymontował i hej! Nie do końca rozumiem jak ale działa.
5,0
Skrzynia biegów
4 biegowa automatyczna z czymś w rodzaju połówek. Idealna sprawa do przyczepy. Z ponad 2 tonową przyczepą po autostradzie 110km komfortowo na biegu 3.5 - 4. Opcja power - wiadomo Opcja winter - rusza z 3 biegu, ponoć przydatne w śniegu.
4,0
Układ jezdny
Jest to terenówka na bardzo masywnej ramie. Nie ma żartów to jest czołg. W koleinach tylko dla doświadczonych kierowców. Mocne wspomaganie pomaga, bez ukręcisz kierownicę. w terenie bardzo miło auto jedzie jak Ty chcesz.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka jak w ciężarówce - składane z guzika! One ratują sytuację, auto jest spore, moja wersja to long 7 osobowa. Do przodu super, krótka maska. Pozycja kierowcy jest bardzo wysoka w porównaniu do standardowych samochodów, widać wszystko co się dzieje przed Tobą i dalej
4,0
Ergonomia
Wszystko fajnie, ciut lepiej niż w standardowych Japończykach z tego rocznika. Wszystko na miejscu i w zasięgu ręki - mała uwaga kierunkowskaz jest po prawej stronie ale jak ktoś jeździł japońcem z lat 90 to zna to. Uchwyty dla pasażerów jak najbardziej przydatne, gdyż jak wjedziesz w teren to wtedy naprawdę rzuca i można się w środku poobijać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ponoć super... U mnie nie działa. Latem robi się gorąco do tego ciepło od silnika jest odczuwalne za kierownicą w czasie upałów. Minusem jest również moim zdaniem to że nie ma opcji aby ustawić nawiew na Twarze i na szybę jednocześnie. Ale może jestem wybredny. Duży plus za efektownie działający nawiew na nogi dla pasażerów z tyłu. Mały minus za głośność nadmuchu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niemal limuzyna. Dwa podłokietniki z przodu, jeden wielki z tyłu, do tego tylna kanapa rozkładana tak że można niemal leżeć, w trasę auto jest naprawdę super nikt nie narzekał a jeżdżę naprawdę dużo. Pozycja za kierownicą jak najbardziej ok.
4,0
Wyciszenie
Nie męczy hałas jak już słychać to wiatr. Ja mam zawsze radio włączone.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tak nie jest to auto ani oszczędne ani\"przyjazne środowisku\" o ile którekolwiek jest. Instalacja LPG to konieczność jeżeli ktoś dużo jeździ to zwróci się po 5 tankowaniu :) Cykl miasto - trasa(130) to ok 18l LPG Trasa powolutku z podziwianiem krajobrazu ok 14l Trasa z przyczepą 2T to ok 30l LPG przy ok 110km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić za grosze, można kupić za krocie. Wszystko zależy od stanu i przebiegu. Dobra alternatywa dla Troopera który jest identyczny ale droższy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryczna antenka, klimatyzacja takie rzeczy lubią się zepsuć, ewentualnie podświetlenie tego czy tamtego, wd40 pomaga. ostatnio oklapł mi zderzak z lewej strony razem z chlapaczem bo blaszka mocująca po prostu skorodowała i rozpadła się. Korozja nęka to auto. Czasami chwilę po odpaleniu jak zimny słychać klekot przez 2 sekundy to popychacze zaworów mój tak ma od nie pamiętam kiedy podobno normalka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie stanął na drodze. Zawieszenie ORYGINALNE. Większość elementów zawieszenia mam nie zmienione, myślę że wymontowanie ich po 11 latach nie będzie łatwe, wszystko jest skorodowane na wierzchu ale trzyma się i działa jak trzeba. Przebieg to 95% autostrady i dobre drogi.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.2 i V6 24V 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
20,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
30,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Monterey I Terenowy