Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Mokka I X

Janek, 2 lata temu
Silnik 1.4 Turbo Ecotec LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 61 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Mokka I X 1.4 Turbo Ecotec LPGTEC 140KM 103kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
3,00
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto firmowe, kupione po to żeby tanio jeździć na gazie. Całościowo bardzo przeciętny model, największym problemem jest zdecydowanie zbyt duże przeładowanie rozmaitymi bzdetami, a w efekcie koszmarnie wielka masa, która powoduje że auto szczególnie na gazie nie chce jechać.
Wrażenia
2,0
Silnik
Zdecydowanie zbyt słaby jak do auta o masie przeszło 1.400kg. Nie czuć deklarowanych 140 koni, szczególnie na gazie, realnie będzie jakieś 110-115. Turbo pomaga dopiero powyżej 3,5 tys. obrotów, ale dalej niewystarczająco. Ogólne wrażenie niedobre.
3,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie zbyt długie przełożenia, szczególnie IV oraz V biegu. Sześciobiegowa skrzynia przy tak słabym silniku nie jest moim zdaniem potrzebna, lepiej było dać piątkę o lepiej dobranych przełożeniach. Pracuje miękko i w miarę precyzyjnie nic nie haczy, to jak chodzi o zalety. Całościowo przeciętność.
3,0
Układ jezdny
Przeciętny, auto prowadzi się lekko gumowato, układ kierowniczy daje średni wgląd w to co na drodze. Wysoka karoseria nie pomaga w stabilności oraz szybkiej reakcji zawieszenia.
4,0
Karoseria
Poza tym że brzydka, to całkiem funkcjonalna, dużo się mieści zarówno w środku jak i w bagażniku.
Komfort
4,0
Widoczność
W zasadzie bez specjalnych negatywnych uwag, przyzwoita. Dobra kamera cofania.
2,0
Ergonomia
Słaba. Po pierwsze straszny bałagan. Po drugie totalny brak intuicyjności obsługi. Po trzecie, w aucie pełno jest zbędnych dodatkowych funkcji, dotyczących zarówno sterowania radiem jak i oświetleniem. Bez poczytania instrukcji nie wpadłbym na to o co w nich chodzi i jak je włączać. Tempomat włącza się i ustawia inaczej niż w normalnych samochodach. Opel ma swój świat.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dwustrefowy sprawia wrażenie półautomatycznego, a nie pełnego, ale działa jako tako. Regulacja też wymaga nauki z instrukcji obsługi.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 190cm mało miejsca na nogi kierowcy. Z tyłu nie jeżdżę, więc mi to nie przeszkadza. Bardzo niewygodny fotel kierowcy, siedzisko zbyt krótkie, posadowione zbyt wysoko. Wrażenia porównywalne do jazdy Fiatem Ducato.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie gazu rzędu 10-11 litrów. Jak na silnik 1,4 turbo zdecydowanie zbyt wysokie. Reszta bez uwag.
2,0
Stosunek jakość/cena
Drogie w zakupie jak na to co oferuje. Dużo zbędnych gadżetów podnoszących cenę a nie wnoszących nic wartościowego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O dziwo, Opel a się nie psuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nic się nie zepsuło, ale ma 61 tys. km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo Ecotec LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Mokka I

Liczba wpisów: 8

Opel Mokka I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Mokka I X