Przeniesienie napędu
: Niezła dzielność w terenie (oczywiście w klasie pseudo terenówek).
3,0
Całokształt
Niewielki i ciasny samochód, kosztujący w moim przypadku około 110 tys. zł, spalający średnio 10 l/100 km. Ciekawy desing, napęd na dwie osie. Spalanie osiągnięte przy spokojnej jeździe, głównie poza miastem, nie chce być niższe. Użytkuję go tylko ze względu na walory napędu w terenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spala zbyt dużo benzyny, nieprzyjemnie hałasuje przy wyższych obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Ok.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde i bardzo "nerwowe". Wymaga ciągłych korekt prowadzenia. Niepewne w zakrętach, niebezpieczne w szybciej pokonywanych łukach o kiepskiej nawierzchni. Mokka pierwszej generacji, którą jeździłem poprzednio, miała lepiej zestrojony zawias. Układ kierowniczy ok.
4,0
Karoseria
Atrakcyjny wygląd zewnętrzny, wąsko wewnątrz, niewielki bagażnik.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu normalnie, do tyłu kiepsko.
5,0
Ergonomia
Ok. Znaczny postęp w porównaniu z poprzednią wersją.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeciętnie, trochę wąsko.
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/h dobrze. Dużo lepiej, niż w poprzedniej wersji.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo wysokie zużycie paliwa. Co do przeglądów to nie wiem, gdyż to auto służbowe.
3,0
Stosunek jakość/cena
110 tys. zł to dużo pieniędzy. Za taką sumę nie mam np. doświetlania zakrętów, składanych lusterek, płetwy antenowej, ksenonowych świateł, itp. No i to jest nadal stosunkowo niewielki samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak (przebieg 10 tys. km.) W poprzednim egzemplarzu przy około 100 tys. km. naprawiano: sonda spalin, linka hamulca dodatkowego, moduł napędu tylnej osi, wycieraczkę tylnej szyby.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J/w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo Ecotec 152KM 112kW
[l/100km]