Uważam, że to bardzo udany samochód. Najlepiej dla 3-osobowej rodziny. Byłem nim we Włoszech, Francji, Niemczech, Hiszpanii i na Ukrainie i nie było żadnych problemów. Moja Mokka, to jeszcze ta pierwsza wersja z niemieckim silnikiem, produkowana w Korei.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super, dobrze dopasowany do tego samochodu. Bardzo wytrzymały (silnik na łańcuchu) i nadaje się do instalacji LPG. Swego czasu ten silnik był fabrycznie wyposażony w instalację LPG, więc to też dobrze o nim świadczy. Dość ekonomiczny i całkiem żwawy. Po 150 tys.km nic się nie psuje i nic nawet nie wskazuje, żeby miało się popsuć. Wymieniam tylko olej i filtry.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegów. Działa i nie haczy. Brak zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Codziennie zasuwam po mieście oraz drogach szybkiego ruchu, jak i po takich wertepach, że tylko na Ukrainie można takie znaleźć i Mokka nie grymasi.
5,0
Karoseria
Nie mam garażu i mimo wszystko przez te wszystkie lata nie widać żadnej rdzy ani innych problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Super, chociaż bez kamery i czujników byłoby ciężko.
5,0
Ergonomia
Wiele osób się czepia, ale według mnie przesadzają. Przecież większości przycisków, czy funkcji nie używa się codziennie, a to co się faktycznie używa jest tam, gdzie powinno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze, klima 2-strefowa. Wszystko działa, jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu trochę mniej i raczej tylko dla 2 osób.
4,0
Wyciszenie
Całkiem dobrze. Nie wiem czemu ludzie narzekają? Wiadomo, że przy 140km/h na autostradzie, będzie głośniej, ale tak samo jest w innych podobnych samochodach, więc jak ktoś chce mieć ciszej, to chyba powinien zainwestować w coś luksusowego za odpowiednio większe pieniądze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Super, tylko paliwo i olej. Sporadycznie części, które normalnie się eksploatują. Żarówki, olej, filtry można wymienić samodzielnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak go kupowałem w 2014, cena była świetna, porównywalna do samochodów osobowych, ale teraz wszystkie samochody podrożały. Na dodatek wtedy to była niemiecka jakość i koreańska dokładność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zwykłe drobiazgi, jak w każdym innym samochodzie. Ktoś narzekał na słabe hamulce, ja natomiast uważam, ze są bardzo mocne, oczywiście te fabryczne klocki trzeba dość szybko wymienić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic szczególnego się nie działo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
[l/100km]