Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan

Andrzej, 11 miesięcy temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 136 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,36
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie i ilość miejsca w środku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Tragedia. Wszystkie moje problemy to silnik, patrz opisy powyżej i skrzynia biegów
3,0
Całokształt
Nietuzinkowa bryła nadwozia. Największy szok to tylne drzwi otwierane jak w starej Syrenie. Dużo miejsca w środku. Mały bagażnik. Dobre wyciszenie. Świetna widoczność.
Wrażenia
2,0
Silnik
Tragedia. Po 136 tys. km padła pompa oleju, chłodnica, pompa wody. Auto zaczęło chodzić jak stary wolnossący diesel. Okazało się, że to z powodu pompy oleju, która dawała za niskie ciśnienie i rozregulował się hydraulicznie regulowany luz zaworowy. Silnik stracił moc i zaczęły się same problemy.
1,0
Skrzynia biegów
M32 sześciobiegowa od razu po zakupie poszła do regeneracji.
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemnie wybiera nierówności.
4,0
Karoseria
Tu wszystko w miarę dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność
4,0
Ergonomia
W sumie wszystko pod ręką
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa nienagannie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny samochód nawet dla wysokich osób
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie. Nawet przy wyższych prędkościach autostradowych jest stosunkowo cicho.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty przejazdów po zainstalowaniu LPG rewelacja. Koszty napraw tragedia. W ciągu roku wydałem 12 tysięcy złotych na naprawy. Dwumas padł po 120 tys. km, razem z nim sprzęgło i wysprzęglik. Kolejna awaria to wysiadka pompy oleju co zupełnie rozstroiło silnik.
3,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo wysokie koszty napraw. Drogie części.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to nic się nie działo. Za każdym razem miałem poważną jazdę z awariami za grube tysiące złotych.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tragedia. Po 120 tys. km padła skrzynia biegów, dwumas, sprzęgło i wysprzęglik. Po 136 tys. pompa oleju co rozstroiło silnik całkowicie i spowodowało konieczność wymian w układzie hydraulicznym sterowania zaworów. Jednoczenie padła chłodnica wody i pompa wody. Pierwsza naprawa 7 tys. złotych, druga napraw 5 tys. złotych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva II Mikrovan