Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan

mariusz_kędziak, 5 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,43
7% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Największym pozytywnym zaskoczeniem jest dynamika silnika.
Inne : Ergonomia wnętrza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Mnie męczyły usterki związane z układem odpowietrzania silnika - zasysaniem lewego powietrza.
Układ elektryczny : W momencie gdy akumulator był już zużyty pojawiały się nieoczekiwane komunikaty / błędy. Auto ma dosyć wrażliwą elektronikę.
4,0
Całokształt
Auto choć troszkę nietypowe prezentuje się ładnie. Zostało zaprojektowane z głową. Szczególnie można to dostrzec w ergonomicznych rozwiązaniach we wnętrzu auta które bardzo ułatwiają życie. Podróż autem jest bardzo komfortowa. Natomiast myślę, że jest dosyć skomplikowane pod kątem rozwiązań mechanicznych. Jest w nim sporo elementów które potencjalnie mogą okazać się problematyczne, no ale cóż chyba taki urok nowych samochodów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, zapewniający komfortową jazdę. Ekonomiczny. Niestety niepozbawiony wad. Wg mnie nie jest to konstrukcja prosta. Silnik oparty jest na dwóch wałkach rozrządu, posiadający system zmiennych faz rozrządu, turbosprężarkę. Rozrząd napędzany jest za pomocą łańcucha. Prawdopodobnie w silniku występuje koło dwumasowe w połączeniu ze skrzynią 6 biegową M32 natomiast w połączeniu ze skrzynią 5 biegową F17 najprawdopodobnie koła nie ma. Informacje w sieci nie są spójne w tym zakresie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia F17 - standardowa skrzynia 5 - cio biegowa. Jeździ się po prostu normalnie. Nie dostrzegam wad.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny zapewnia bardzo dobre prowadzenie i komfortową jazdę. Auto dobrze trzyma się drogi i przyzwoicie tłumi nierówności nawierzchni.
4,0
Karoseria
Niestety na ośmioletnim aucie widać już pierwsze oznaki korozji. Korozja pojawia się na tylnej klapie oraz tylnym błotniku. Są to bardzo małe ślady ale jednak.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Nie zaobserwowałem żadnych utrudnień w tym zakresie. Dodatkowym atutem jest to że dosyć wysoko się w tym aucie siedzi co pozytywnie wpływa na zakres widoczności.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest największą zaletą tego samochodu. Nigdy nie widziałem tak dużej ilości schowków o takiej funkcjonalności. Bardzo pojemne i przemyślane schowki w drzwiach, standardowy zamykany schowek pod pulpitem , schowek na okulary nad głową kierowcy, zamykane schowki pod fotelami kierowcy i pasażera, kieszenie w fotelach. Mega konfigurowalny schowek w środkowej części auta między fotelami kierowcy i pasażera stanowiący jednocześnie podłokietnik. Kilka zamykanych schowków w bagażniku. Naprawdę konstruktorzy wykonali kawał dobrej roboty w tym zakresie. Dodatkową zaletę stanowi nietypowy system otwierania tylnych drzwi - pod prąd co zapewnia bardzo wygodne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Drzwi przednie i tylne otwierają się bardzo szeroko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie na poziome zapewniającym duży komfort. Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto oferuje bardzo dużo przestrzeni zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest możliwość rekonfiguracji tylnego rzędu siedzeń po przez możliwość zsunięcia dwóch skrajnych foteli do środka co zapewni bardzo duży komfort dla dwóch podróżujących pasażerów z tył. Oprócz powyższego cały rząd siedzeń tylnych można przesuwać w przód i w tył co umożliwia powiększenie przestrzeni bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Do 120 - 130 km/h bardzo cicho i spokojnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są średnie. Wszystko zależy co uległo awarii. Auto ma w sobie mnóstwo rzeczy, elektroniki a wszystko to może potencjalnie ulec uszkodzeniu. Szczególnie narażonymi na uszkodzenia w tym samochodzie i jednocześnie nie zbyt tanimi częściami są: kolektor ssący, pokrywa zaworów z membraną odmy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieki płynu chłodniczego, awarie wężyków od podciśnienia, zaworu par paliwa, pękanie karbowanej rurki biegnącej od turbiny do kolektora. Wysoka czułość na spadki napięcia w układzie objawiająca się bardzo dziwnymi błędami lub zapalaniem kontrolek np.: od układu kontroli trakcji / ABS
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych usterek w tym aucie należą: wadliwe zaworki zwrotne w kolektorach ssących, awarie membrany odmy w pokrywie zaworów, Ogólnie silnik ten ma dosyć dający o sobie znać układ odpowietrzania. Posiada mnóstwo zaworków zwrotnych w różnych miejscach które często ulegają awarii a diagnostyka wymaga cierpliwości. Dosyć częstym problemem są też wycieki - szczególnie płynu chłodniczego

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Meriva II Mikrovan