Silnik
: Bardzo dynamiczny i elastyczny silnik prawdopodobnie ponownie najsilniejsza strona Opla.
4,0
Całokształt
Dobry wygląd, dobrze wyciszony wewnątrz, mniejsze spalanie, lepsze wykończenie wnętrza w porównaniu do wersji A z silnikiem 100KM, dynamika jazdy dostateczna.
Wrażenia
4,0
Silnik
120 KM z turbo daje dobry efekty już przy niskich obrotach, z prędkością 120 km/godz. cichy, na wolnych obrotach głośniejszy od poprzedników, silnik bardzo elastyczny, z piątego biegu przyśpiesza bez problemu od 60km/godz.
4,0
Skrzynia biegów
bezproblemowe włączanie biegów, lewarek w lepszym miejscu jak w poprzednim modelu, zero drgań w czasie jazdy i na wolnych obrotach.
4,0
Układ jezdny
bezproblemowe prowadzenie w zakrętach, kontrola trakcji działa poprawnie, system ABS przy śliskiej nawierzchni znacznie wydłuża drogę hamowania na oponach średniej klasy.
Komfort
4,0
Widoczność
duża przednia szyba i wysoko usytuowane fotele dobra widoczność do przodu i do tyłu, za to wysokie zagłówki skutecznie zasłaniają widok przez tylne małe okna, przednie słupki mniej przeszkadzają niż w Merivie A
3,0
Ergonomia
daleko usytuowany włącznik świateł drogowych, na szczęście po wyłączeniu stacyjki gasną, dużo przycisków na konsoli głównej utrudnia znalezienie, pozycja w fotelach umożliwia jazdę na długich dystansach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tak dobrego ogrzewania nie miałem dotąd w żadnym samochodzie, szybko działa nawet przy temperaturach -16C, i wreszcie nie parują szyby w czasie deszczu jak w wersji poprzedniej
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
poprawiony komfort dla pasażerów w porównaniu do wersji A, za kierownicą nieco gorzej, duże możliwości ustawień kierownicy i fotela utrudnia znalezienie właściwej pozycji przy kilku kierowcach o różnym wzroście.
4,0
Wyciszenie
dostatecznie wyciszony, poziom hałasu przy większych prędkościach nie drażni ucha, silnika w zasadzie nie słychać w czasie normalnej jazdy, przy oponach średniej klasy również niema niespodzianek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pierwsze 1000km średnie spalanie 6,7/100km, potem stopniowo mniej, a dzisiaj po przejechaniu 3000 km 5,8/100km, na tak wysokie auto to nieźle, w porównaniu do wersji 100KM 1,6-16V 1- litr mniej na tych samych trasach.
3,0
Stosunek jakość/cena
samochód trochę za drogi w stosunku do innych marek lecz nadrabia oryginalnymi rozwiązaniami wnętrza, plastiki leprze jak w wersji A po przejechanu 250tyś.km nie trzeszczały więc myślę, że będzie podobnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pierwsze miejsce wśród dwulatków w Niemieckim TUW pokazuje ten model jako bezusterkowy, na razie za mało km aby dać miarodajną opinię własna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód nowy bez usterek i wad, poprzednim modelem A przejechałem 250tys km bez żadnej usterki czy awarii. Czas pokaże jak będzie w Merivie B.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]