Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan

benek56, 10 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny i elastyczny silnik prawdopodobnie ponownie najsilniejsza strona Opla.
4,0
Całokształt
Dobry wygląd, dobrze wyciszony wewnątrz, mniejsze spalanie, lepsze wykończenie wnętrza w porównaniu do wersji A z silnikiem 100KM, dynamika jazdy dostateczna.
Wrażenia
4,0
Silnik
120 KM z turbo daje dobry efekty już przy niskich obrotach, z prędkością 120 km/godz. cichy, na wolnych obrotach głośniejszy od poprzedników, silnik bardzo elastyczny, z piątego biegu przyśpiesza bez problemu od 60km/godz.
4,0
Skrzynia biegów
bezproblemowe włączanie biegów, lewarek w lepszym miejscu jak w poprzednim modelu, zero drgań w czasie jazdy i na wolnych obrotach.
4,0
Układ jezdny
bezproblemowe prowadzenie w zakrętach, kontrola trakcji działa poprawnie, system ABS przy śliskiej nawierzchni znacznie wydłuża drogę hamowania na oponach średniej klasy.
Komfort
4,0
Widoczność
duża przednia szyba i wysoko usytuowane fotele dobra widoczność do przodu i do tyłu, za to wysokie zagłówki skutecznie zasłaniają widok przez tylne małe okna, przednie słupki mniej przeszkadzają niż w Merivie A
3,0
Ergonomia
daleko usytuowany włącznik świateł drogowych, na szczęście po wyłączeniu stacyjki gasną, dużo przycisków na konsoli głównej utrudnia znalezienie, pozycja w fotelach umożliwia jazdę na długich dystansach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tak dobrego ogrzewania nie miałem dotąd w żadnym samochodzie, szybko działa nawet przy temperaturach -16C, i wreszcie nie parują szyby w czasie deszczu jak w wersji poprzedniej
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
poprawiony komfort dla pasażerów w porównaniu do wersji A, za kierownicą nieco gorzej, duże możliwości ustawień kierownicy i fotela utrudnia znalezienie właściwej pozycji przy kilku kierowcach o różnym wzroście.
4,0
Wyciszenie
dostatecznie wyciszony, poziom hałasu przy większych prędkościach nie drażni ucha, silnika w zasadzie nie słychać w czasie normalnej jazdy, przy oponach średniej klasy również niema niespodzianek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pierwsze 1000km średnie spalanie 6,7/100km, potem stopniowo mniej, a dzisiaj po przejechaniu 3000 km 5,8/100km, na tak wysokie auto to nieźle, w porównaniu do wersji 100KM 1,6-16V 1- litr mniej na tych samych trasach.
3,0
Stosunek jakość/cena
samochód trochę za drogi w stosunku do innych marek lecz nadrabia oryginalnymi rozwiązaniami wnętrza, plastiki leprze jak w wersji A po przejechanu 250tyś.km nie trzeszczały więc myślę, że będzie podobnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pierwsze miejsce wśród dwulatków w Niemieckim TUW pokazuje ten model jako bezusterkowy, na razie za mało km aby dać miarodajną opinię własna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód nowy bez usterek i wad, poprzednim modelem A przejechałem 250tys km bez żadnej usterki czy awarii. Czas pokaże jak będzie w Merivie B.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva II Mikrovan