Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan

seitz, 7 lat temu
Silnik 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Niezwykłe wnętrze. Wszystko zrobione pod dzieci. Świetny fabryczny LPG, który nie uszkodzi dedykowanego silnika.
5,0
Całokształt
Rok produkcji 2017. Fabryczne LPG jest niezawodne. Warto dopłacić. Auto stworzone dla rodziny z dziećmi. Dzieciowóz. Drzwi otwierane pod włos są świetne. Wysiadam z przodu i od razu mam dostęp do dziecięcych drzwi. Nie musze obchodzić do tyłu. Lub też podchodząc do auta jednocześnie otwieram oboje drzwi i dzieci wsiadają lub wysiadają bezpiecznie ogarnięte drzwiowymi ramionami. Bez wyzyka że uciekną mi na ulice. Jestem w stanie zamknąć tylne drzwi nie wysiadając z przodu. Co w zwykłym aucie jest niemożliwe. Do tego wysoki pionowy uchwyt żeby dziecko samo wsiadło. Obniżona linia okien z tyłu żeby dziecko widziało świat i sięnie nudziło. Niesamowity praktyczny dzieciowóz. Bagażnik ma większy od każdej Astry (Bo wyższy, kwadratowy), co widać po parapecie który jest 2x większy od parapetu AstryV, ale mniejszy od Zafiry B.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczność wystarczająca chociaż bez szału. Nie jest to rakieta. Ale nie dopłacałbym żeby mieć mocniejszy silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Długie przełożenia więc nawet nie brakuje 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Komfort jezdny może być.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność bo duża szyba z tyłu.
4,0
Ergonomia
Fotele wygodne. Jechałem 8,5 godziny na Węgry przez słowackie góry i nawet się nie zmęczyłem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trzy foteliki mieszczą się z tyłu. Trójka dzieci. Wysoki jak to mikrovan. Do mokki wchodzą tylko 2 foteliki, a do merivy 3. Taka jest różnica między vanem a suvem. Van to jeżdżąca skrzynka, a suv za to jest zgrabny.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mi pali 9,5 litra LPG, a wogóle nie oszczędzam, (ale dałoby się zejść na 8,5). Za to benzyny bierze bardzo mało. Na przejechane od lutego do lipca 10tyś km zużyłem tylko pół litra baku (około 25litrów) benzyny. Bardzo szybko się przełącza na gaz. Poza tym fabryczny gaz jest najlepszy. Warto zapłacić kilka tysięcy. Ma on w tej wersji lepsze wtryski, gniazda, głowice specjalnie pod opcję LPG i przełącznik w desce rozdzielczej. FAbryczny gaz jest montowany na linii produkcyjnej, widać to na podwoziu gdzie wszystkie przejścia wężyków przez karoserie są pokryte tymi samymi zabezpieczeniami antykorozyjnymi co reszta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nieco droższy od corsy, a dużo bardziej praktyczny. Z zewnątrz niewiele większy, a w środku dosyć duży (bo wysoki).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To moja druga meriva z tym samym slinikiem. Nic się nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Meriva II

Liczba wpisów: 12

Opel Meriva II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Meriva II Mikrovan