Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan Facelifting
_botanik,
4 lata temu
Silnik 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
183 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
: Przed zakupem minusem był dla mnie elektryczny hamulec postojowy. Dziś dla mnie to jest jego jedna z większych zalet :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Ogólna częsta awaryjność - w większości są to drobne rzeczy ale strasznie denerwujące jak co parę miesięcy musisz stawić się u mechanika z kolejną awarią (i to zarówno w okresie trwania gwarancji jak i tuż po jej upływie).
4,0
Całokształt
Auto fajne, praktyczne, w miarę ekonomiczne (szczególnie w stosunku cena/jakość) niestety częste drobne awarie denerwują...
Wrażenia
4,0
Silnik
Choć działa dobrze to zdecydowanie wytwarza zbyt mało mocy jak na tej wielkości auto - wyprzedzanie wymaga redukcji o bieg lub nawet dwa, chyba że mamy na wykonanie tego manewru na prawdę dużo czasu :-)
Z usterek to musiałem wymienić listwę zasilającą po 120 tys. km (teoretycznie powinna wytrzymać 250 tys. km)
2,0
Skrzynia biegów
Po pierwsze - haczy przy redukcji (trudność z szybką zmianą biegów np. z 3/4 na 2), po drugie - choć to skrzynia F17 (pięciobiegowa) czekam mnie już kolejny (drugi) jej remont. Za pierwszym razem skończyło się na wymianie łożysk i regeneracji wałka głównego (po przejechaniu 140 tys. km). Zobaczymy co będzie tym razem - hałas dochodzący ze skrzyni jest tym razem praktycznie taki sam...
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się dobrze, nawet na mokrej czy zaśnieżonej jezdni.
5,0
Karoseria
Póki co bez zarzutów.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest całkiem spoko.
5,0
Ergonomia
Jak na pojazd o takich gabarytach to z jest niesamowicie pojemy, szczególnie po złożeniu tylnych siedzeń. Można w niego upakować na prawdę wiele rzeczy, nawet długich. Deska rozdzielcza choć zawierająca wiele przycisku jest łatwa w obsłudze. Jedyne co to niemal każdy wsiadając do auta po raz pierwszy chcąc pogłośnić radio zmienia mi fale radiowe :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu - przyzwoicie. Tylna kanapa super dla dzieci, niestety przy wożeniu pasażerów dorosłych problem sprawiają drzwi tylne "jak od syrenki" - osoby wysiadające jednocześnie z przodu i z tyłu wpadają na siebie. Kolejny minus to środkowe miejsce z tyłu - nie dość że jest małe to jeszcze brak zagłówka! Nie polecam jego używania na dalszą podróż niż do sąsiada :-)
4,0
Wyciszenie
Podczas jazdy miejskiej jest ok. W trasie daje się we znaki bardzo słabe wyciszenie przestrzeni silnikowej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest przyzwoicie choć usterki denerwują
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za te pieniądze to super samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kwartał bez wizyty w serwisie to kwartał stracony - niestety co raz muszę z różnych przyczyn naprawiać auto - ostatnio awaria centralnego zamka (lewe tylne drzwi) - tu pomógł jego demontaż i ponowny montaż. Mam nadzieję, że to wystarczy. Na razie działa. Wcześniej padła listwa zapłonowa, sondy lambda - niby się zużywają ale dlaczego potrzeba jest je wymieniać po przejechaniu 50% deklarowanej trwałości. Można do tej listy dodać brak styku w oprawach żarówek oświetlenia tablicy rej., czy tylny świateł pozycyjnych. Często metoda na uderzenie pięścią w klosz lampy wystarczy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ocena była by wyższa gdyby nie czekająca minie już drugi raz naprawa skrzyni biegów... Pierwsza naprawa była w ASO i po przejechaniu 40 tys. km problem powraca...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]