Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan Facelifting
Jakub,
6 lat temu
Silnik 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
10 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,86
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Drzwi "kurołapy" - wygodne i niecodzienne.
5,0
Całokształt
Auto miejskie jakie się spodziewaliśmy, w środku zadziwiająco dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Nie ma oczywiście nic za darmo i mały bagażnik łatwo zapełnić nawet podczas większych zakupów. Inna sprawa to silnik - na miasto i niedługi trasy jest ok, chyba że nie pędzisz jak BOR, wtedy daje radę i dalej. Czuć oczywiście niedostatek mocy ale wiedziałem co kupuję i do czego będzie mi służyć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc niewielka, ale wiedziałem na co się piszę. Trochę pali - 8l w cyklu miejskim, ale była zima, więc i charakterystyka nieco inna. W mieście spokojnie utrzymuje się w ruchu i nie odstaje od reszty. Na autostradzie musisz się rozpędzić i trzymać raczej prawej strony. Do 140 da radę wytrzymać, ale doznania dźwiękowe przybliżają nas do solidnego odkurzania z przepełnionym workiem. Wyprzedzanie wymaga przemyślenia - to nie porsche. Auto poleci nawet 175, ale zużycie paliwa to podobna wartość a hałas staje się naprawdę przykry. Do 120-130 zachowuje się poprawnie.
4,0
Skrzynia biegów
Przyzwyczajony do 6 biegu czasem zastanawiałem się czemu jadę na 5. Generalnie jest ok, choć wnerwia krótka jedynka, służy w zasadzie tylko do startu i od razu trzeba wbijać 2. Rzadko zdarza się że bieg mi nie wejdzie, ale wynika to pewnie z pośpiechu.
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń, przy prędkościach i w terenie w jakim się poruszam auto po prostu jedzie, reaguje na kierownicę.
5,0
Karoseria
Drzwi "kurołapy" to rewelacyjna sprawa, wsiadasz i wysiadasz zdecydowanie wygodniej. Wprowadzenie dziecka do auto to super prosta sprawa. Oczywiście przez pierwsze tygodnie szukasz klamki na tradycyjnym miejscu i ciągnąc drzwi nie wiesz czy je otworzysz czy zamkniesz. Jak już się przyzwyczaisz to świetna sprawa. No i jeszcze można się pośmiać z "nowych" pasażerów z tylnej kanapy jak szukają klamki :)
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzisz wysoko, widzisz wszystko - przeszkadza nieznacznie boczny słupek i na przejściach trzeba uważać. W końcu można się przyzwyczaić i mieć na to oko.
5,0
Ergonomia
Wnętrze jest bardzo wygodne - w zakresie własnego fotela sięgniesz do wszystkiego. Gorzej kiedy dziecko z przodu prosi o pochylenie fotela, zrobić to światłach, z pozycji kierowcy, jest niemal niemożliwe - chwyty są zrobione po zewnętrznych krawędziach fotela. Poza tym wygodnie - plecy nie bolą, przynajmniej dla mnie pozycja kierowcy jest bardzo dobra. Pasażerowie z tyłu, szczególnie jeśli zsuną fotele mają dużo miejsca i jadą komfortowo - jak na jazdę małym samochodem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja płynnie przełącza się między biegami, na wysokich biegach mocno szumi, ale robi co ma robić. Klimatyzacja szybko odparowuje szyby. Jak radzi sobie latem dopiero się okaże.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wspomniałem już wcześniej - sporo miejsca, wygodnie i możliwie komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Jak w każdym aucie, w mieście jest cicho, na autostradzie zaczyna szumieć, ale można to spokojnie wytrzymać. Powyżej 140 szum zaczyna doskwierać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy samochód, więc lejesz paliwo, płyn do wycieraczek i jeździsz na myjnię. 8 l w mieście to może sporo, ale w końcu auto jeździ na benzynę, nie płynne złoto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jestem zadowolony tak z ceny jak i jakości. Oczywiście pozostaje chęć do podniesienia tej pierwszej i obniżenia drugiej, ale mamy to za co płaciliśmy i jesteśmy z tego zadowoleni.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe. Działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było, nie ma i miejmy nadzieję, że nie będzie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]