Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan Facelifting
bszczudlo,
8 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
29 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Mocny i oszczędny silnik oraz stabilny układ jezdny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Inne
: wyraźny wzrost głośności samochodu po roku eksploatacji
3,0
Całokształt
Auto funkcjonalne z dobrym stosunkiem ceny do możliwości. Ogólnie po przejechaniu około 29 tys. km i trasy wakacyjnej do chorwacji z eksploatacji jestem zadowolony ale niestety kilka mankamentów psuje ocenę za całokształt a zwłaszcza mała sztywność poszycia karoserii o czym piszę poniżej. Ponadto silnik zrobił się zdecydowanie głośniejszy niż na początku eksploatacji co niestety rodzi wątpliwości co do zastosowanych rozwiązań technicznych innymi słowy auto robione pod klienta salonowego już po roku eksploatacji jest zauważalnie mniej komfortowe a niestabilność paneli nadwoziowych skutkuje obniżoną estetyką karoserii. Niemniej wszystkie te mankamenty można by było pominąć gdyby nie zupełna ignorancja serwisu opla na moje uwagi i tzw. spychologia klienta ze strony pracowników metodą - lepiej zniechęcić klienta niż wykonać usługę. Serwis Opla Auto-Styl w Krasnem koło Rzeszowa oraz Auto-Watkem w Rzeszowie niestety nie potrafią dołączyć do europejskiej średniej i prezentują wschodnie cwaniactwo i bylejakość. Nikt jeszcze nie potraktował mnie tak zdawkowo zwłaszcza po zakupie produktu w cenie grubo przewyższającej średnią cenę samochodu nabywanego w Polsce ! Dziwi tylko postawa centrali GM która pozwala na takie praktyki psując własną markę. Skandalem jest że pisma z centrali opla sugerują że niedokładności montażowe karoserii nie wpływają na funkcjonalność samochodu i życzą udanej eksploatacji niechlujnie zmontowanym samochodem pełnym niedociągnięć estetycznych zresztą na forach opli roi się od wpisów niezadowolonych z jakości montażu właścicieli różnych modeli tego producenta - no cóż taka marka która kombinuje jak zepchnąć koszty ewentualnych niedoróbek na klienta innymi słowy po prostu nabywca w okresie gwarancji sam musi dokładać do auta szukając fachowców poza ASO które niewiele potrafi. Gdyby nie fatalne podejście do klienta ze strony tego dealera ocena byłaby lepsza a tak tylko przeciętnie bo przecież nie sztuką jest sprzedać produkt ale sztuką jest zachęcić klienta do powrotu po kolejny wyrób marki w przyszłości. Jedyny kompetentny serwis w województwie podkarpackim to GLOB CARS w Krośnie i tylko ich mogę z czystym sumieniem polecić za rzetelność i profesjonalne podejście do klienta, nie dość że usunęli niedoróbki to profesjonalnie zaopiekowali się moim oplem i udzielili istotnych wskazówek eksploatacyjnych. Reasumując jeżeli wybieramy Opla to zalecam zrobić to po dokładnych oględzinach karoserii a jeżeli serwis to tylko w Krośnie !
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra dynamika i niskie spalanie ogólnie super.
4,0
Skrzynia biegów
Mogło by być lepiej, włączenie biegów 5 i 6 wymaga sporego przemieszczenia dźwigni zatem nie da się tego zrobić szybko, niemniej jest to cecha konstrukcyjna i trudno robić z tego zarzut. Skrzynia na razie cicha chociaż te akurat skrzynie podobno z czasem lubią hałasować
5,0
Układ jezdny
Super trakcja i bardzo dobra przyczepność. Perfekcyjnie jak na vana
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, mi osobiście słupki nie przeszkadzają
5,0
Ergonomia
Rewelacja, dużo schowków i funkcjonalne przesuwne siedzenia z tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, szyby często zamarzają od wewnątrz ale to cecha wszystkich mocno oszklonych samochodów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę ogromna ilość miejsca jak na auto tej wielkości.
3,0
Wyciszenie
Niestety samochód początkowo wręcz bezgłośny stał się po przebiegu około 10 tys. km wyraźnie głośniejszy. Serwis rozkłada ręce i nie wie co jest przyczyna ale ja podejrzewam słaba jakość tłumika środkowego w którym przepaliło się wygłuszenie z tym że oczywiście tłumik nie podlega gwarancji zatem wymiana na własny koszt a przy akceptowalnym wzroście głośności jest to ekonomicznie nieuzasadniona stąd początkowo ocena była doskonała a teraz zaledwie przeciętnie i duży minus za tłumik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niskie jak na auto o takich parametrach użytkowych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry stosunek ceny do możliwości i rozmiarów auta.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Byłoby doskonale gdyby nie tłumik ponadto znalazłem skazę na lakierze oraz powiększające się szczeliny pomiędzy atrapami zderzaków oraz błotnikami, ponadto opel generalnie niedokładnie montuje elementy nadwozia w tym modelu i należy na to zwrócić uwagę przed zakupem oraz liczyć się z przemieszczaniem zderzaków i powiększaniem szczelin na łączeniu elementów z tworzyw w trakcie eksploatacji. Po kilkunastu tysiącach pojawiają się milimetrowe szczeliny pomiędzy błotnikami a zderzakami tak jakby zderzaki osiadały bo mają za luźne mocowanie. Serwis w Rzeszowie przyznaje że zna problem ale wykręca się od usunięcia usterki strasząc mnie korozją która pojawi się po korekcie zderzaków z uwagi na konieczność rozwiercenia nitów mocujących profile zderzaka ! Generalnie niechęć do pomocy klientowi jest tak wielka ze straszą na wszelkie sposoby byle uniknąć prac serwisowych - nie polecam serwisu Opla AUTO-STYL w Krasnem. Dramatem jest że jednocześnie np skoda pomaga klientom w Rzeszowie rozdając np gratisowe listwy boczne do fabii i troszcząc się o klientów licznymi akcjami serwisowymi a opel ma wszystko głęboko w czterech literach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było ale osiadające nadwozie i niechęć do pomocy ze strony serwisu w Rzeszowie skutecznie odstręcza od zakupu opla w przyszłości zatem polecam Skodę gdyż moja fabia po 7 latach nadwoziowo wygląda jak nowa a jak wiadomo estetyka i trwałość w tej branży to podstawa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]